امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ظرفیت آب شور ۴ استان ساحلی برای آبزی پروری محرز است

اهواز- مدیر کل میگو و ماهیان آب شور سازمان شیلات گفت: ظرفیت آب شور استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و بوشهر محرز است که قابلیت توسعه آبزی پروری در آنها وجود دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمید معدنی ضمن سفر به استان خوزستان و در نشست فعالیت‌های آبزی پروری شیلات خوزستان گفت: قابلیت آبزی پروری انواع گونه‌ها در این استان وجود دارد و با توجه به مطالعات جامع، خوزستان می‌تواند در حوزه‌های آبزی پروری رویکردهای جدیدی به خود اختصاص دهد و از نظر بهره‌وری و توسعه پایدار به یک جایگاه قابل اعتنا و اتکا برسیم.

وی با اشاره به آمار تولیدات میگو در سند تحول کشاورزی در افق ۱۴۰۴ که اخیراً به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی وزارتخانه جهاد و کشاورزی ابلاغ شده افزود: در سطح مطلوب و آرمانی تولید ۱۳۰ هزار تن میگو قابلیت حصول دارد و در چشم‌انداز توسعه آبزی پروری بر اساس الزامات این پتانسیل نیز در کشور وجود دارد.

معدنی اظهار کرد: ظرفیت آب شور ۴ استان ساحلی در جنوب کشور (خوزستان، بوشهر، هرمزگان، بوشهر) و استان گلستان به صورت محرز وجود دارد و امسال تولید میگو در کشور به ظرفیت حدود ۵۷ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

وی بیان کرد: تکلیف برنامه ششم توسعه تا پایان سال جاری ۶۰ هزار تن و با اختلاف ۲-۴ درصد این میزان محقق شده و این در حالی است که ۲۱۳ هکتار ظرفیت در کشور شناسایی شده و اگر بخش قابل توجهی از آن وارد زنجیره تولید شود، تولید ۱۳۰ هزار تن میگو در سند تحول نیز تحقق می‌یابد.

مدیرکل میگو و ماهیان آب شور سازمان شیلات ایران از استقبال تولید کنندگان در پرورش جلبک خبر داد و تاکید کرد: در حوزه سایر آبزیان آب شور باید به سمت گونه‌های جدید و یا گونه‌هایی که مورد اقبال عمومی واقع شده‌اند، برویم.

وی گفت: تحقق برنامه چشم‌انداز توسعه در قالب پرورش جلبک نیز به صورت جدی در دستور کار است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا