بورسبورس اوراق

بودجه ۱۴۰۱؛ مانع فرار مالیاتی و بستری مناسب برای تحول بازار سرمایه

زمانی که بودجه به سوی واقعی شدن حرکت کند، سرمایه‌گذاران نیز به حوزه بازار سرمایه وارد شده و بدون تاثیرپذیری از حباب‌های اطراف، از بازار سرمایه به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند.


دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ ویژگی‎‌های ممتازی نسبت به دوره‌های گذشته دارد، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: یکی از ویژگی های ممتاز بودجه ۱۴۰۱، این است که به سوی واقعی شدن اقتصاد پیش می‌رود تا بتواند ضمن کاهش کسری بودجه در کشور، مالیات‌ها را واقعی تر کرده و مانع فرار مالیاتی شود.

رسول فرخی میکال در این‌باره افزود: لایحه بودجه ۱۴۰۱ سعی دارد ضمن نگاه به درون کشور، اقتصاد مقاومتی را احیا کرده و استفاده از ظرفیت‌های درونی جامعه به ویژه در سطح روستاها و مشاغل خانگی را افزایش و زنجیره تولید را توسعه داده و در صادرات کالاهای غیر نفتی هم نقشی بزرگی را ایفا کند.

وی اظهار کرد: هر اندازه بتوانیم در نحوه وصول مالیات، جامعه هدف را براساس آمار و اطلاعات واقعی بشناسیم و براساس آن برنامه ریزی‌های مدونی داشته باشیم، به طور حتم در بهره وری تولید و همچنین در تثبیت کالا کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد شد و می‌توان به سمت واقعی شدن اقتصاد حرکت کرد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس تصریح کرد: بازار سرمایه متأثر از تمامی مجموعه‌های مربوط به حوزه سرمایه گذاری است و زمانی که بودجه به سوی واقعی شدن حرکت کند، سرمایه‌گذاران با خیال آسوده به بازار سرمایه وارد شده و بدون تاثیرپذیری از حباب‌های اطراف، از بازار سرمایه به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند.

فرخی خاطر نشان کرد: در صورت تکمیل زیرساخت‌های اقتصادی در کشور، می‌توان شرایط پایداری را برای بازار سرمایه ایجاد کرد.

*خبرنگار: پروین خدادادی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا