اقتصاد کلان

کاهش هزینه‌های انتقال پول با سیستم جدید بانک اندونزی

بانک مرکزی اندونزی روز سه‌شنبه یک سیستم پرداخت خرده‌فروشی جدید راه‌اندازی و اعلام کرد که این سیستم هزینه نقل‌وانتقال پول را کاهش می‌دهد و از اقتصاد دیجیتال پررونق این کشور حمایت می‌کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، بر اساس داده‌های بانک اندونزی (BI)، بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ رشد مالی دیجیتال اندونزی را تسریع کرده است، به‌طوری‌که تراکنش‌های بانکی دیجیتال سالانه در ماه نوامبر  ۴۷ درصد افزایش یافت و به ۳۸۷۷ تریلیون روپیه (۲۶۹.۵۲ میلیارد دلار) و تراکنش‌های پول الکترونیکی با ۶۲ درصد افزایش به ۳۱.۳ تریلیون روپیه رسید.

پری وارجییو، رئیس بانک مرکزی اندونزی گفت: سیستم جدید راه‌اندازی شده «BI-Fast» امکان انتقال سریع و امن تا سقف ۲۵۰ میلیون روپیه را با حداکثر هزینه ۲۵۰۰ روپیه (۱۷ سنت آمریکا) در هر تراکنش برای مشتریان فراهم می‌کند

این میزان با هزینه انتقال پول بین بانکی فعلی برای مشتریانی که از درگاه پرداخت ملی ۶۵۰۰ روپیه در هر تراکنش استفاده می‌کنند، مقایسه شده است.

بر اساس گزارش‌های گوگل آلفابت، آسیای جنوب شرقی یکی از سریع‌ترین بازارهای اینترنتی در حال رشد جهان است و انتظار می‌رود اقتصاد اینترنتی اندونزی تا سال ۲۰۲۵ به ۱۴۶ میلیارد دلار برسد که نشان‌دهنده ۲۰ درصد رشد سالانه است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا