صنعت، معدن، تجارتمعدن

اجرای طرح برق‌رسانی به ۵۰ معدن نهبندان در ۲ فاز

فرماندار نهبندان اعلام کرد: طرح برق‌رسانی به ۵۰ معدن نهبندان (استان خراسان جنوبی) با مشارکت وزارت نیرو و ایمیدرو در ۲ فاز اجرایی می شود.

همچنین بخوانید
به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مجید بیکی با بیان این مطلب گفت: طرح انتقال برق به ۵۰ معدن منطقه شاهکوه نهبندان مطالبه ۲۰ ساله معدنکاران بوده است که با تلاش مسئولان استانی در ماه جاری به نتیجه رسید و عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی افزود: پیشرفت کنونی این طرح حدود ۱۵ درصد است که با اجرای کامل آن، تحول مهمی در حوزه زیرساختی و سرمایه‌گذاری این منطقه ایجاد می شود.
فرماندار نهبندان با بیان اینکه در فاز نخست، ۵۸ کیلومتر خط انتقال توسط ایمیدرو و پست ۱۳۲ کیلوواتی توسط شرکت برق منطقه‌ای خراسان به نمایندگی از وزارت نیرو احداث می‌شود، تصریح کرد: اعتبار این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان است که مقرر شده ۹ ماهه تکمیل شود.
وی افزود: برای اجرای خط انتقال، مسیر نقشه‌برداری شده و مطالعات به‌صورت کامل انجام شده و راه دسترسی و پایه‌های دکل‌های برق هم ایجاد شده است. همچنین دکل‌های برق توسط پژوهشکده برق وزارت نیرو مطالعه و طراحی شده و دکل‌ها هم آماده است که به‌زودی به منطقه حمل می‌شود.
بیکی گفت: بیش از ۴۰ کیلومتر کابل مورد نیاز خط انتقال این پروژه هم اخیرا به شهرستان حمل شده است. برای اجرای پست ۱۳۲ کیلوواتی در منطقه شاهکوه، زمین تسطیح و تحویل شده است. برآورد اولیه برای اعتبار این پست حدود ۶۰ میلیارد تومان است.

برق رسانی بیش از ۴۰ معدن در فاز دوم
بیکی اظهار داشت: در فاز دوم نیز انتقال برق به معادن شاهکوه و دهسلم به طول ۶۳ کیلومتر اجرایی خواهد شد و احداث پست ۱۳۲ کیلوواتی دیگر در منطقه شاهکوه در دستور کار قرار دارد و ۴۰ معدن دیگر منطقه از نعمت برق برخوردار خواهند شد.
وی گفت: این پروژه در راستای تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، استانداری خراسان جنوبی، ایمیدرو و وزارت نیرو به امضا رسیده که در ماه جاری وارد فاز اجرایی شده است.
بنا به این گزارش، شهرستان نهبندان ۱۴۴ معدن فعال و غیرفعال با ذخیره قطعی ۹۳ میلیون تن دارد که زمینه اشتغال هزار و ۴۰۰ نفر در این معادن فراهم شده است.
منبع: ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا