انرژی

جبران ناترازی گاز در زمستان با افزایش ذخیره‌سازی

مدیرعامل مپنا گفت: با اجرای طرح افزایش ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه و با استفاده از توان بخش داخلی در تلاشیم که ناترازی گاز در زمستان را جبران کنیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، عباس علی‌آبادی امروز در مراسم تنفیذ قرارداد طرح ذخیره‌سازی گاز میدان خانگیران و مخزن شوریجه با اشاره به اهمیت موضوع انرژی و تاثیر آن در اقتصاد کشور اظهار کرد: علی‌رغم ظرفیت‌های بالا با مشکلاتی مواجه هستیم؛ البته در برخی حوزه‌ها عملکرد خوبی در این بخش داشته‌ایم اما از جهاتی نیز عملکرد انجام شده قابل نقد است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت مصرف گفت: متاسفانه در این بخش به اهمیت این کالای راهبردی توجه نشده است. منظور من تنها گاز نیست چرا که در برق نیز همین وضعیت را داریم و به دلیل آموزش‌های غلطی که داده شده، میزان مصرف افزایش یافته است، لذا در تلاش هستیم تا تامین را افزایش دهیم و امیدواریم که این ناترازی را جبران کنیم.

علی‌آبادی با اشاره به پروژه امروز اظهار کرد: این پروژه بسیار مهمی است و مپنا تمام تلاش خود را خواهد کرد تا با استفاده از ظرفیت‌های داخلی این پروژه را به نتیجه برساند. ذخیره‌سازی انرژی موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرعامل مپنا با تاکید بر این‌که ذخیره‌سازی در صنعت برق یک ضرورت حتمی است، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۶ هزار مگاوات نیروگاه ایجاد کرده‌ایم اما در حال حاضر مصرف کشور ۴۰ هزار مگاوات است؛ با این حال در تابستان با مشکلاتی مواجهیم که علت آن نیز ناترازی تولید و مصرف است و به همین دلیل مجبور می‌شویم که به سمت تولید نیروگاه برویم.

وی ادامه داد: در بخش گاز نیز نگرانی‌هایی برای تامین در زمستان وجود دارد لذا پروژه امروز بسیار با اهمیت بوده و ما موظف هستیم این نیاز را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی تامین کنیم.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا