انرژی

بارندگی‌های اخیر، بدون حادثه برقی

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه در بارندگی اخیر، حادثه‌ای در شبکه برق به وجود نیاید و شرایط، نرمان و پایدار بود.

همچنین بخوانید

مهرداد فارسی مدان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیش از رسیدن به فصل بارندگی و با توجه به جلسه مدیریت بحران استانداری و جلسات متعدد داخلی و نیز تجارب موجود، طرح اورهال و آماده سازی شبکه برای روبه رو شدن با شرایط بارندگی‌ها اجرا شد.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در این راستا انجام شد و خارج از وظیفه ذاتی شرکت توزیع نیروی برق اهواز است، هرس شاخ و برگ ۱۹ هزار درخت متداخل با شبکه برق بوده است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در زمان بارندگی در اثر وزش باد و باران زمینه برخورد شاخه و برگ درختان با شبکه برق فراهم و باعث بروز اتصال کوتاه روی شبکه و قطع شدن برق و حتی آسیب رسیدن به وسایل برقی مردم می‌شود.

فارسی مدان تصریح کرد: از اوایل فصل پاییز، طرح جهادی رفع اتصالات سست ناشی از گرمای شدید فصل تابستان و مصرف بالا در دستور کار قرار گرفت و نسبت به برطرف شدن اشکالات فنی روی شبکه فشار متوسط اقدام شد.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات مهمی که پس از بحران زمستان سال ۹۵ تاکنون انجام شد، شستشوی مقره‌ها در  خطوط ۱۱ و ۳۳ هزار ولت (شبکه فشار متوسط) و تجهیزات منصوبه روی خروجی ایستگاه‌های تغذیه‌کننده برق توسط گروه‌های ویژه مقره‌شو بوده که این اقدام جهت رفع آلودگی‌های ناشی از ریزگردها و بدون اعمال خاموشی صورت گرفته است؛ در این مدت، تعداد ۳۸۵ فیدر توسط گروه‌های ویژه شستشوی مقره اورهال شدند.

فارسی مدان خاطرنشان کرد: همچنین گروه ویژه کار با خطوط برق‌دار بر روی شبکه ۳۳ هزار ولت، که در کشور نیز بی نظیر هستند، بدون نیاز به اعمال خاموشی و قطع برق به تعمیر و تعویض تجهیزات فرسوده‌ای که احتمال نشت آن‌ها بر اثر بارندگی وجود دارد، اقدام کردند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: این اقدامات باعث شد که در بارندگی اخیر، حادثه‌ای در شبکه برق به وجود نیاید و شرایط، نرمان و پایدار بماند.

وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان معادل توان دو نیروگاه، برق ذخیره شد، گفت: در فصل تابستان با وجود تمامی بحران‌های ناشی از کمبود آب، ۴۰۰ مگاوات برق از طریق اقداماتی همچون فرهنگ‌سازی رعایت الگوی بهینه مصرف، ‌تعطیلی و کاهش ساعت کاری و مصرف برق ادارات، طرح تشویقی تعطیلات و تعمیرات صنایع در ساعت‌های پیک مصرف و همکاری کشاورزان برای عدم استفاده از پمپ‌های آب در زمان پیک مصرف با اجرای طرح‌های تشویقی و نیز همکاری مجامع امور صنفی و همراهی شهروندان ذخیره شد و اعمال برنامه خاموشی به حداقل ممکن رسید.

فارسی مدان با بیان اینکه در حال حاضر تلاش تمام صنعت برق این است که برقی پایدار و مطمئن را برای مردم ارائه کند، به خدمات غیر حضوری این شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: مشترکین برق می‌توانند با نصب اپلیکیشن برق من بدون نیاز به مراجعه حضوری نسبت به دریافت خدمات اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا