صنعت، معدن، تجارت

واردات بی‌رویه ماشین‌آلات مستعمل معدنی هپکو را نابود می‌کند

اراک – نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات بی رویه ماشین آلات معدنی مستعمل باعث اتلاف سرمایه و منابع ارزی کشور و نابودی صنایع مادری چون هپکو می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی اکبر کریمی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر صمت از شرکت هپکو اظهار کرد: در بخش معدن توسعه معادن جزو سیاست‌های کشور است. هپکو علاوه بر ماشین آلات معدنی در دیگر حوزه‌ها از جمله ساخت قطعات صنایع نفت و گاز، ساخت جرثقیل سنگین بندری نیز رزومه خوبی دارد که الان هم در مناقصه ساخت جرثقیل‌های بندری بندر چابهار ورود کرده و ما هم با تمام قوا از این تلاش‌ها حمایت می‌کنیم تا شرکت به دوران رونق خود برگردد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آبان سال جاری ۴۸۰ میلیون دلار واردات ماشین آلات انجام شده که اگر درصدی از این واردات به سمت هپکو هدایت شود قطعاً این شرکت به رونق تولید می‌رسد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شرکت در سال ۸۶ بیش از ۲ هزار دستگاه تولید داشته و امروز این ظرفیت را دارد که به دوران رونق برگردد.

کریمی با بیان اینکه شرکت هپکو سرمایه ارزشمندی برای صنعت کشور است که متأسفانه با توجه به مشکلات سال‌های گذشته روند تولید در این شرکت تقریباً متوقف شده بود، عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی کارکنان و مسئولین و نمایندگان مجلس تلاش شد تا شرکت به دوران رونق خود بازگردد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: بزرگترین مانع شرکت عدم داشتن سفارش کار است که نیازمند حمایت مسئولان و سازماندهی و هدایت نیاز معادن کشور به تولیدات این شرکت همچون انواع بیل مکانیکی، لودر، بولدوزر و… است که شرکت در این زمینه حرکت و تولید خود را آغاز کرده و سفارشاتی گرفته و انتظار داریم با جلوگیری از واردات بی رویه ماشین آلات معدنی به ویژه مستعمل که باعث اتلاف سرمایه و منابع ارزی کشور می‌شود این نیاز کشور به سمت هپکو هدایت شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا