صنعت، معدن، تجارت

ورود برخی ماشین‌آلات ناشی از خطای شبکه مدیریت واردات و صادرات است

اراک – معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صمت گفت: ممکن است در شبکه مدیریت واردات و صادرات هم خطایی وجود داشته باشد؛ واردات برخی ماشین‌آلات ناشی از این خطا است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا محتشمی‌پور ظهر پنجشنبه در بازدید از شرکت هپکو با بیان اینکه بازدید امروز فرصتی خواهد شد تا بیشتر با ظرفیت‌های این مجموعه آشنا شویم، اظهار کرد: در کشور به حجم زیادی ماشین‌آلات نیاز داریم که امیدواریم بتوانیم این نیاز را با کمک مجموعه‌های مثل هپکو تأمین کنیم.

وی ادامه داد: هپکو یکی از واحدهای بزرگ صنعتی کشور است و آشنایی بنده نسبت به این شرکت به دوران دانشجویی برمی‌گردد.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صمت تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های که در این مجموعه وجود دارد می‌توان برای توسعه صنعتی کشور به این واحد صنعتی امید زیادی داشت.

محتشمی پور گفت: واردات ماشین آلات از سال گذشته شروع شده و امسال هم بر اساس مقررات گمرک و عقد قرارداد با هپکو واردات انجام می‌شود.

وی در خصوص واردات بی‌رویه ماشین آلات به کشور، عنوان کرد: ممکن است در شبکه مدیریت واردات و صادرات هم خطای وجود داشته باشد؛ در مقاطعی واردات ماشین آلاتی داشتیم که مجوز نداشتند و یا اینکه نباید در آن زمان واردات انجام می‌شدند. البته این اتفاق شاید خیلی هم غیرمنتظره نبوده است.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صمت بیان کرد: امید می‌رود به همان میزان که توان مجموع بالا برود به همان میزان هم واردات کاهش پیدا خواهد کرد و تولید و اتکا به واحدهای مثل هپکو بیشتر خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا