بورسبورس اوراق

افت ۶۸ هزار واحدی شاخص بورس در آذر ۱۴۰۰


شاخص بورس در آذرماه امسال با ۶۸هزار و ۴۶۸واحد کاهش، معادل ۴.۹۴ درصد افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در آذرماه امسال طی ۲۲روز معاملاتی تعداد ۱۱۳میلیارد و ۷۶۹میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۸۰۸هزار و ۶۱میلیارد ریال در بیش از ۸میلیون و ۷۷۵هزار و ۳۴۱دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۱۶.۷، ۲۶.۷۵ و ۲۲.۰۶ درصد افت را نسبت به ماه قبل خود(آبان) تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۱۶میلیارد و ۴۲۶میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲۵۰هزار و ۹۹۷میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۸.۰۲ و ۱۸.۴۶ درصد افت همراه شدند.

همچنین بخوانید

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات ماه منتهی به ۳۰ آذر امسال با ۶۸هزار و ۴۶۸واحد کاهش، معادل ۴.۹۴ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۱۸هزار و ۴۶۷واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۳۵هزار و ۱۱۳واحد کاهش معادل ۹.۱۶درصد افت کرد و رقم ۳۴۸هزار و ۲۱۳واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۵۲هزار و ۴۷۸واحد افت به رقم ۱۹۹۵هزار و ۷۰واحد و شاخص بازار دوم با ۱۳۰هزار و ۶۴۱واحد کاهش به عدد ۲ میلیون و ۵۶۴هزار و ۵۳۹واحد رسیدند که به این ترتیب در ماه گذشته شاخص بازار اول با ۵.۰۱درصد افت و شاخص بازار دوم با ۴.۸۵درصد کاهش همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا