امور زیربناییراه و ساختمان

انتقاد آخوندی از لغو برنامه‌های فرهنگی در مشهد

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از لغو برنامه‌های فرهنگی در مشهد به بهانه بازگشت به هویت اسلامی انتقاد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به وضعیت نابسامان توسعه شهر مشهد و توزیع جمعیت در این منطقه گفت: در مشهد به بهانه بازگشت به هویت اسلامی مانع از برگزاری برخی از برنام‌های  فرهنگی  می‌شوند.

وی با اشاره به تصویب جامع شهر مشهد در سال ۷۴ اظهار داشت: به خاطر دارم که طرح جامع شهر مهشد قرار بر این شد که وسعت این شهر در ۲۲ هزار هکتار و جمعیت آن در یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر کنترل شود و برای این تعداد جمعیت با حفظ باغات دشت مشهد، برنامه ارتقای کیفیت زندگی داشته باشیم اما امروز وسعت این شهر به ۳۱ هزار هکتار و جمعیت آن به ۳ میلیون نفر افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حالی به جمعیت شهر مشهد یک میلیون و ۲۵۰ هزار افزوده شده که اغلب این افراد در بافت‌های حاشیه نشینی و فرسوده سکونت پیدا کرده‌اند.

آخوندی افزود: از سال ۷۴ تا به امروز وسعت شهر مشهد ۹ هزار هکتار افزایش یافته است که بیش از ۴ هزار هکتار آن در منطقه حاشیه نشین و بیش از ۴ هزار هکتار دیگر در منطقه بافت فرسوده افزایش وسعت داشته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این  نابسامانی نتیجه مداخلات در زندگی مردم است گفت: قطعا با این وضعیت شهر فرصت بازآفرینی پیدا نمی‌کند.

آخوندی تاکید کرد:‌ در حالی که شهرهایی همچون مشهد به صورت بادکنکی رشد کرده‌اند امروز از ما می‌خواهند که به حفظ هویت این شهرها بپردازیم و برای حفظ هویت‌ها و به این بهانه از برگزاری برخی از برنامه‌های فرهنگی ممانعت می‌کنند. این در حالی است که مجموعه عوامل دخیل در رشد جمعیت و وسعت این شهر باعث عدم تعادل شده است.

آخوندی ادامه د اد: در سفر چند روز گذشته‌ام به مشهد مدیران این شهر گفتند که این شهر استان خراسان رضوی از مرکز در حال فرسودگی هستند و این می‌تواند بحران پیش رو باشد.

منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا