صنعت، معدن، تجارتمعدن

فقط ۴ جایزه اعتبار لازم سازمان ملی بهره‌وری را دریافت کردند

سرپرست مدیریت امور مشاوره و اعتبارسنجی جوایز سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: ۴ جایزه اعتبار لازم و مورد تایید این سازمان، جایزه ملی تعالی سازمانی، جایزه مدیریت دارایی‌های فیزیکی، جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و جایزه ملی تعالی و پیشرفت است.

همچنین بخوانید

خانم نفیسه مسیبی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صداوسیما با تاکید بر دو ساله‌بودن مدت اعتبار اعطا شده، افزود: این سازمان با توجه به نقش حاکمیتی خود، به ساماندهی جوایز موجود در کشور از طریق طرح‌ریزی فرایند اعتبارسنجی جوایز ملی مرتبط با بهره‌وری پرداخته است.

وی درباره علت ورود سازمان ملی بهره‌وری ایران به بحث اعتبارسنجی جوایز ملی مرتبط با بهره‌وری، افزود: متاسفانه این جوایز از هدف اصلی خود که ایجاد فضای رقابتی و انگیزشی میان بنگاه‌های تولیدی و خدماتی است، دور شد و بیشتر جنبه بهره‌برداری تبلیغاتی آن مدنظر قرارگرفت.

مسیبی گفت: ایجاد فضای رقابتی مناسب میان جوایز، زمینه به‌کارگیری درست این ابزار برای ارتقای بهره‌وری کشور را فراهم می‌کند.

سرپرست مدیریت امور مشاوره و اعتبارسنجی جوایز سازمان ملی بهره وری گفت: اعتباردهی جوایز ملی؛ از ماموریت‌های مهم سازمان ملی بهره‌وری ایران است که از سال ۱۳۹۲ تاکنون سازمان، جوایز بسیاری در زمینه بهره‌وری و تعالی سازمانی را مورد ارزیابی قرار داده است.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه سال ۱۳۹۶ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سابق سازمان اداری و استخدامی کشور به همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات دولتی و نهاد‌های عمومی و غیردولتی گفت: براساس این بخشنامه همه دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های تابعه می‌توانند مراحل اعتبارسنجی را طی کنند و موفق به اخذ اعتبار از سازمان ملی بهره وری ایران شوند.

سرپرست مدیریت امور مشاوره و اعتبارسنجی جوایز سازمان ملی بهره وری ایران درباره اعتبارسنجی جوایز ملی مرتبط با بهره‌وری، گفت: موضوع مدل‌های تعالی سازمانی از سال ۱۳۸۲ در کشور مطرح شد.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد و وزارت صنایع و معادن وقت و موسسه مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی، دو جایزه «جایزه ملی کیفیت» و «جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی» را طراحی کردند.

مسیبی گفت: در حال حاضر جایزه تعالی سازمانی که متولی آن، سازمان مدیریت صنعتی است، توسط سازمان ملی بهره‌وری ایران اعتبارسنجی شده و موفق به اخذ اعتبار از سازمان شده است.

سرپرست مدیریت امور مشاوره و اعتبارسنجی جوایز گفت: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در آذر ماه سال‌جاری در نامه‌ای به همه دستگاه‌های اجرایی بر لزوم رعایت مفاد بخشنامه قبلی تاکید کرد.

وی افزود: حوزه ذی‌حسابی و اداره کل امور مالی همه دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های تولیت آن‌ها موظف هستند با نظارت و کنترل از شرکت دستگاه‌های دولتی در جوایز فاقد اعتبار جلوگیری کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا