انرژی

کمیته مشترک دانشگاه امیرکبیر با وزارت نفت ایجاد می‌شود

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به پذیرش  ۱۴۳ دانشجوی دوره دکتری و ۷۸۰ دانشجوی دوره کارشناسی ارشد در رشته مهندسی هسته ای گفت: در این دانشگاه آمادگی برای کاربردی کردن فناوری‌ها با دستگاه‌های دیگر را داریم.

به گزارش آرمان اقتصادی دکتر قدسی پور امروز در افتتاحیه پنجمین کنفرانس ملی شتابگرهای ذرات و کاربردهای آن، دانشگاه امیر کبیر را به نقل از مقام معظم رهبری مادر دانشگاه‌های صنعتی کشور دانست و افزود: این دانشگاه از زمان تاسیس در حوزه‌های مختلف علوم، صنعت و فناوری فعال بوده است.

وی از حضور ۳۱۲ شرکت و واحد فناور در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر خبر داد و اظهار کرد: این شرکت‌ها توانسته اند بعد از ثبت اختراع خود و تولید آن در مقیاس نیمه صنعتی آن را تبدیل به محصول فناورانه استاندارد کنند.

وی با اشاره به جایگاه این دانشگاه در رتبه‌های ملی و بین المللی ادامه داد: در این دانشگاه از سال ۷۲ رشته مهندسی هسته‌ای راه اندازی شد و تاکنون ۱۴۳ دانشجوی دوره دکتری و ۷۸۰ دانشجوی دوره کارشناسی ارشد جذب شده است.

قدسی پور با اشاره به کاربردهای شتابدهنده‌ها در حوزه‌های صنعتی و پزشکی خاطر نشان کرد: ما در زمینه تبدیل علم به ثروت فعال هستیم ک آمادگی همکاری با دستگاه‌های مختلف را برای استفاده از فناوری‌های این حوزه داریم.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این همکاری‌ها در جریان است، نمونه آن را همکاری با وزارت نفت عنوان کرد و یادآور شد: در این همکاری قرار شد کمیته مشترکی تشکیل دهیم، ضمن آنکه تحقیقات در میدان نفتی الوند به این دانشگاه واگذار شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا