انرژی

بزرگترین پروژه آب رسانی استان مرکزی نیازمند نگاه ویژه و اعتبار ملی است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری به عنوان بزرگترین پروژه آب رسانی استان مرکزی نیازمند نگاه ویژه و اعتبار ملی است.

همچنین بخوانید

حجت الاسلام محمد سبزی چهارشنبه هشتم دیماه در جریان بازدید معاون وزیر نیرو از روند اجرای طرح انتقال آب سد کوچری به شهر ساوه در منطقه حاجی آباد واقع در محور سلفچگان به دلیجان در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت و از مسیر حدودا ۱۳۲ کیلومتر خط انتقال که در گذشته تنها ۱۵ کیلومتر آن اجرایی شده بود، ۲۰ کیلومتر دیگر اجرا شده و حدود ۹۵ کیلومتر دیگر با سرعت در حال اجراست.

وی بیان کرد: با مساعدت وزارت نیرو لوله مورد نیاز ۹۵ کیلومتر تامین و هزینه اجرای آن نیز از محل اعتبارات وزارت نیرو تامین خواهد شد و امیدواریم با تخصیص اعتبار مورد نیاز در کمتر از دو سال آینده به بهره برداری برسد و مردم ساوه به آرزوی دیرینه خود مبنی بر داشتن آب سالم بهداشتی و شیرین برسند.

نماینده ساوه و زرندیه با اشاره به اینکه بودجه امسال از سوی دولت واقعی تر بسته شده است، گفت: امیدواریم با بودجه واقعی دولت میزان اعتباری که برای این طرح دیده می شود بطور کامل تخصیص یابد.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی نیز با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ کیلومتر از این طرح اجرا نشده است، گفت: بزرگترین سهم آب از سد کوچری متعلق به ساوه به طول ۱۳۲ کیلومتر است و شهرهای دیگر از این سهم برخوردار و این پروژه در سایر شهرهای دارای سهم بهره برداری شده است.

عزت اله آمره ای افزود: ساوه به دلیل مهاجرپذیر بودن و مصرف آب بالا و کم بودن میزان بارش‌ها از بحرانی‌ترین دشت ها با کاهش منابع آبی زیرزمینی برخوردار است و اگر بارندگی دو سال گذشته نبود ساوه یکی از پرتنش ترین شهرهای کشور در حوزه آبی بود.

وی بیان کرد: این پروژه برای ساوه بسیار حائز اهمیت است و با اعتبارات قطره چکانی به سرانجام نخواهد رسید. افزایش میزان سرمایه‌گذاری در این منطقه نیاز آبی صنایع را افزایش داده است که لازم است سازوکاری فراهم شود تا نیاز آبی صنعت از پساب تصفیه خانه تامین شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا