صنعت، معدن، تجارت

برنامه‌ریزی برای خرید محصولات کشاورزان توتون و تنباکوکار

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران بر خرید محصولات کشاورزان توتون و تنباکوکار تاکید کرد و گفت: نباید هیچ محصولی روی دست کشاورزان بماند و باید محصولاتی تولید شود که قابل رقابت با محصولات خارجی باشد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد شیخان دیروز چهارشنبه در جلسه بررسی عملکرد ۹ ماهه مجتمع‌های تولیدی شرکت دخانیات ایران، با گرامیداشت حماسه ۹ دی و سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: نگاه ما باید به آینده، نگاه رشد، توسعه و تعالی باشد؛ باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که سود و منفعت آن برای توسعه کشور و ملت از جمله نیروهای دخانیات باشد.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه مهمترین مساله امروز ما اقتصاد است، افزود: متأسفانه اقتصاد در یک دهه گذشته در چنگال ناکارآمدی، نفوذ و فساد گرفتار شده است. لذا باید برای نجات اقتصاد با این سه مقوله مقابله کرد و این راهبرد می‌تواند اقتصاد را به تحرک و پویایی برساند.

شیخان بر استفاده از همه ظرفیت‌های تولیدی در مجتمع‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: باید با تولید متنوع و قابل رقابت محصولات، سهم خود را در بازار داخل و صادرات افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در ادامه تاکید کرد: مجتمع‌های تولیدی شرکت دخانیات باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که بتوانند محصولات تولیدی کشاورزان را خریداری کرده و هیچ محصولی روی دست کشاورزان نماند.

شیخان افزود: پول محصول کشاورزان باید در اسرع وقت پرداخت شود و نباید شرکت دخانیات به کشاورزان بدهکار باشد.

وی بر حذف دلال بازی در روند تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد: تقویت فروش مویرگی محصولات از سیاست‌های شرکت دخانیات باید باشد و اگر هر استانی فروش مویرگی محصولات خود را به ۵۰ درصد و بیشتر برساند، مورد تشویق و حمایت ویژه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران بر توجه به وضعیت رفاهی کارکنان دخانیات تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت‌های پیمانکاری نباید نسبت به حق و حقوق کار کنان بی توجه باشند. ما با ظلم، بی عدالتی و تبعیض مخالفیم.

شیخان با اشاره به اشتغال بکار ۱۲ هزار نیرو در شرکت دخانیات در سالیان گذشته گفت: متأسفانه نیروهای این شرکت به دلیل سیاست‌های غلط و کاهش تولید در حال حاضر به پنچ هزار نفر رسیده است. ما با جذب نیرو در دخانیات مخالف نیستیم و معتقدیم با افزایش تولید و ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال، نیروی انسانی این شرکت باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و تولید در داخل استقبال می‌کنیم، تاکید کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که باید در عرصه اقتصاد هم فعال‌تر و هم کارآمدتر باشیم.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران افزود: ظرفیت‌ها، نیروها و فرصت‌های خوبی داریم و اعتقاد ما این است که با همت و کار جهادی می‌توان قله‌های بالاتر را فتح کرد.

شیخان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم ما فعال سازی صادرات توتون و تنباکو است، اضافه کرد: باید با حمایت از بخش کشاورزی این صنعت، از همه ظرفیت‌های موجود کشت توتون و تنباکو استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برای نقش آفرینی در تولید و بازار نیاز به تحول ساختاری داریم، گفت: باید ساختار شرکت دخانیات ایران مبتنی بر مأموریت‌های جدید برای حضور در عرصه صادرات و افزایش تولید، بازطراحی شود.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شاخص‌های ارزیابی مجتمع‌های تولیدی، کاهش ضایعات مجتمع‌های تولیدی را مورد تاکید کرده و گفت: افزایش تولید، افزایش فروش، افزایش سطح کشت توتون و تنباکو از جمله شاخص‌های ارزیابی مجتمع‌های تولیدی است.

شیخان گفت: نقش مجتمع‌های تولیدی در صادرات باید مشخص شود و ما می‌توانیم منشأ این تحول باشیم و ضرورت دارد از فرصت‌های تولید و ایجاد اشتغال نهایت بهره را برد.

وی افزود: حوزه تولید با همدلی رشد می‌کند و باید با اقدامات کارشناسی شده، بهره وری را افزایش داد.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه ما به دنبال تولید محصولات با کیفیت در سطحی بالاتر هستیم، تصریح کرد: اعتقاد داریم که محصولات ما می‌تواند ضریب نفوذ بیشتری در بازار داخلی و همچنین بازارهای خارجی داشته باشد.

شیخان، محصولات دخانی با ضرر کمتر را نقشه راه آینده این شرکت دانست و افزود: دخانیات ایران برای حفظ سلامتی مردم نقشه راه جدی داشته باشد و این شدنی است و تنها نیازمند اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی عمیق و علمی دارد که مراکز تحقیقاتی دانشگاهی می‌تواند در این مساله پشتیبان ما باشد.

در این جلسه مدیران مجتمع‌های تولیدی استان‌های کردستان، تهران، مازندران، اصفهان، گلستان و گیلان حضور داشتند که گزارشهایی از نحوه و ظرفیت تولید، ضرورت افزایش تولید، مشکلات مجتمع‌های تولیدی و برنامه‌های خود در چند ماهه پایان سال و سال آینده را ارائه کردند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا