امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

نخستین دامدار کارت کشور در کاشان صادر شد

کاشان – نخستین دامدار کارت کشور با حضور جمعی از مدیران و مسئولین در کاشان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی نخستین دامدار کارت کشور پیش از ظهر پنج شنبه در کاشان صادر شد.

در مراسم صدور این کارت که جمعی از مسئولین و مدیران شهری حضور داشتند، رضا مظلومی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی اظهار داشت: یکی از مهمترین زنجیره‌های تأمین امنیت غذایی در کشور دامداران هستند و از این رو باید به آنها توجه ویژه ای کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین چالش‌های دامداران تأمین نهاده‌های دامی است، ابراز داشت: برای این مهم وجود نقدینگی و سرمایه در حال گردش بسیار مهم و بااهمیت است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به اینکه دامدار کارت بخشی از این مشکل دامداران را می‌تواند مرتفع کند، تصریح کرد: دامدار کارت توسط بانک کشاورزی صادر می‌شود تا مورد استفاده دامداران قرار گیرد.

وی افزود: در کاشان حدود ۲۰۰ هزار رأس دام سبک و حدود ۱۰ هزار رأس دام سنگین وجود دارد.

سود ۱۱ درصد همراه با بازپرداخت یک ساله برای دامدارکارت های صادر شده

نماینده ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در منطقه کاشان و آران و بیدگل نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: کشاورزی و دامداری علاوه بر اینکه نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی دارد در آموزه‌های دینی و اسلامی نیز به اهمیت آن پرداخته شده است.

وی ضمن اشاره به لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای حل مشکلات دامداران و کشاورزان بیان داشت: دامدار کارت یک ایده بدیع برای حمایت از دامداران است که با ابتکار وزیر جهاد کشاورزی شکل گرفت.

نائینی با اشاره به اینکه میزان اعتبار یافته برای دامدار کارت از ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال است، افزود: این مبلع با سود ۱۱ درصد و بازپرداخت یک ساله به دامداران اعطا می‌شود.

وی تاکید کرد: این کارت صرفاً برای خرید و تأمین نهاده‌های دامی است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا