انرژی

آخرین وضعیت چابهار در بارندگی‌های اخیر

طبق اعلام مسئولان منطقه آزاد چابهار در بارندگی اخیر طی اقدامات صورت گرفته وضعیت مردم از جمله حاشیه نشین‌ها و کارتون خواب‌ها فعلا ساماندهی شده ولی خسارت وارده ناشی از آب گرفتگی‌هایی است که هنوز میزان آن مشخص نیست.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، در روزهای گذشته بارندگی شدیدی در منطقه چابهار و حواشی آن اتفاق افتاد؛ به طوری که پیگیری آخرین وضعیت از مسئولان منطقه آزاد چابهار نشان می‌دهد که بارندگی در برخی مناطق بیش از ۱۰۰ میلیمتر در روز نیز  رسیده و رکوردهای بارش در ۴۰ سال گذشته را در منطقه چابهار جابجا کرده است.  

بر اساس این گزارش با ورود نیروهای منطقه‌ای، امدادی و مردمی وضعیت تا حدودی ساماندهی شده است و در همین جریان برای حاشیه نشین‌ها و کارتن خواب‌ها اسکان موقت داده شده و در مجموع در حال حاضر مشکل جدی در چابهار وجود ندارد. اما مشکل اصلی در منطقه کنارک به دلیل نوع بافت آن است که در بارندگی‌های گذشته نیز دچار مشکل و آبگرفتگی می‌شد و اکنون خانه‌ها در این منطقه درگیر آبگرفتگی هستند.

این در حالی است که در آخرین تصمیم اخذ شده مقرر شده است تا سازمان منطقه آزاد چابهار ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به ساماندهی خدمات شهری کنارک اختصاص دهد که این میزان اعتبار به فراخور ارائه طرح‌ها، نقشه‌ها و روند پیشرفت کار پرداخت خواهد شد.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا