امور زیربناییتعاون و اشتغال

آماده اعزام نیروی کار متخصص به صربستان هستیم

مدیرکل امور بین الملل وزارت کار گفت: برای اعزام نیروی کار متخصص آموزش دیده به کشور صربستان آمادگی کامل داریم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حامد فروزان در نشست مشترک مسئولان این وزارتخانه با سفیر کشور صربستان، با اشاره به سابقه طولانی روابط سیاسی و بین المللی دو کشور، اظهار کرد: یک پیش نویس تفاهم نامه همکاری با موضوع اشتغال و فنی و حرفه ای نهایی شده است و تفاهم نامه دیگری با محوریت تامین اجتماعی در حال آماده شدن است که امیدواریم به زودی و همزمان با سفر رئیس جمهور صربستان به ایران امضاء شود.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: انتظار داریم حمایت های بین المللی صربستان در مجامع و سازمان های بین المللی ادامه یابد.

وی افزود: برای اعزام نیروی کار متخصص آموزش دیده به کشور صربستان آمادگی کامل داریم.

فروزان با اشاره به ظرفیت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، از سفیر صربستان برای بازدید حضوری و میدانی از هلدینگ های زیر مجموعه شرکت شستا دعوت کرد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نشست، تسهیل روابط میان مجموعه های اقتصادی، تجاری ایران و صربستان است.

دراگان تودروویچ، سفیر جمهوری صربستان نیز در این نشست گفت: هدف ما از این نشست مشترک، ارزیابی شرایط موجود برای گسترش همکاری تجاری در حوزه‌های مختلف از قبیل کشاورزی و گردشگری است.

تودروویچ با تاکید بر تلاش فراوان برای تسهیل صدور روادید بین دو کشور افزود: مهم ترین موانع گسترش روابط تجاری، مشکلات نقل و انتقالات مالی و بانکی است که امیدواریم با احیای توافق در مذاکرت وین این مسیر تسهیل و تسریع شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک، شاهد افزایش تبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا