امور زیربناییتعاون و اشتغال

ارائه ۵٠ طرح برای همکاری مشترک ایران با کمیسیون اروپا

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از ۵۰ طرح و پروژه به کمیسیون اروپا ارائه شده که در صورت تمایل طرف اروپایی، مایل به همکاری مشترک درباره آن هستیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حامد فروزان» در نشست مشترک مسؤولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هیأت اعزامی اتحادیه اروپا افزود: آماده اجرای طرح‌های مشترک هستیم.

وی با اشاره به حضور طولانی مدت پناهجویان افغانستانی در ایران اظهار داشت: تمامی یارانه‌هایی که برای شهروندان ایرانی در زمینه‌های رفاه، بهداشت، درمان، امنیت و … پرداخت می‌شود برای افغان‌ها نیز در نظر گرفته می‌شود، اما تاکنون مبلغ قابل توجهی برای حمایت از آنان از کمیسیون اروپا دریافت نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: میزبانی ما از افغانستانی‌ها، بر اساس کرامت انسانی است و به جای کمپ، آن‌ها را در جامعه خود جذب کردیم.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه میزان کمک‌های کمیسیون اروپا به ایران در قیاس با کشورهای دیگر بسیار ناچیز بوده است، عنوان کرد: در زمان همه‌گیری کرونا، هیچ یک از هیأت‌های اروپایی، حاضر نشدند ماسک و واکسن در اختیار مردم ایران بگذارند، اما با همت و تلاش داخلی توانستیم، نیاز مردم را تأمین کرده و حتی به صادرکننده ماسک و تولید کننده واکسن تبدیل شویم.

وی تاکید کرد: در آن زمان، انتظار می‌رفت نگاه اتحادیه اروپا، بشر دوستانه و از سیاست به دور باشد.

فروزان با تاکید بر اینکه این نوع مشارکت‌ها دوطرفه و بر مبنای احترام متقابل است، بر رعایت ملاحظات ملی تاکید کرد.

وی بیان داشت: انتظار داریم اولویت‌های کمک‌های توسعه‌ای کمیسیون اروپا در ایران گسترش یابد و به برنامه‌های داخلی برای تأمین رفاه همه اقشار کمک کند.

«هادی مهدوی» مشاور مدیر کل دفتر امور بین الملل پس از ارائه توضیحات تکمیلی درباره شیوه تهیه و ارائه طرح‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کمیسیون اروپا به عنوان اولین بار، افزود: این تازه آغاز کار است و تلاش می‌کنیم جذب حداکثری از منابع کمیسیون اروپا داشته باشیم.

رئیس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی اداره کل شرکت‌های بین‌المللی کمیسیون اروپا نیز در این نشست گفت: هدف ما از حضور در ایران، ارزیابی شرایط موجود برای گسترش همکاری در حوزه‌های مختلف است.

«سارا رینالدی» افزود: در این برنامه، اولویت‌های تعامل با ایران بر محور اشتغال، پشتیبانی و ایجاد معیشت برای آواره‌های افغانستانی است و این کار را از طریق مرکز پناهندگان نروژ و سازمان ملل انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: همکاری اختصاصی اتحادیه اروپا با این وزارتخانه از سال ۲۰۱۹ با هدف تقویت صیانت اجتماعی برای کودکان خیابانی به ویژه کودکان افغانستانی از طریق یونیسف، سازمان بهزیستی و رفاه اجتماعی انجام شد.

رینالدی از ارائه دقیق و جامع زیر مجموعه‌های وزارت کار با مدیریت دفتر امور بین الملل تشکر و ابراز امیدواری کرد که کمیسیون اروپا همه طرح‌های مطرح شده در این وزارتخانه را در کمک‌های توسعه‌ای خود جای دهد.

در این نشست نمایندگان معاونت‌های رفاه، تعاونی‌ها، کارآفرینی و اشتغال، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید، صندوق عشایری به ارائه طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود پرداختند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا