بورسفرابورس

افزایش ۲۴ درصدی ارزش معاملات «تسه»

اوراق گواهی تسهیلات مسکن در ۹ ماه گذشته رشد ۲۸ درصدی در حجم و افزایش ۲۴درصدی در ارزش معاملات داشته‌اند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در ۹ماه گذشته نشان می‌دهد طی ۱۸۲ روز معاملاتی تعداد ۴۵۱ میلیارد و ۳۱۲ میلیون ورقه بهادار در ۸۰ میلیون و ۱۴۴ هزار نوبت به ارزش ۲۵ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است. این مقدار، به ترتیب از افت ۱۱درصدی حجم، کاهش ۵۶درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۱۴۴درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ حکایت دارد.

همچنین بازار اول فرابورس از ابتدای امسال تا پایان آذر تغییر مالکیت ۱۳۱میلیارد و ۶۰۰میلیون ورقه بهادار به ارزش ۸۹۶ هزار و ۴۱۰میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۱۴۶میلیارد و ۹۲۴میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۰۱۳هزار و ۶۷۵میلیارد ریال را تجربه کردند که این ارقام به ترتیب بیانگر افزایش ۵۶ درصدی حجم و کاهش ۴۴درصدی ارزش معاملات در بازار اول و افت ۲۷درصدی حجم و کاهش ۷۴درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با ۹ماه نخست ماه سال ۹۹ است.

همچنین، در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۲۳میلیارد و ۷۲۸ میلیون اوراق بدهی به ارزش ۲۱ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶۳میلیارد ریال معامله شده است که حکایت از افزایش ۸۵۹ درصدی حجم و ۸۷۲ درصدی ارزش معاملات این بازار در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارد.

افزون بر این، بیش از ۴۶ میلیارد و ۸۰میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۸۰۲ هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال و ۳۱ میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش ۲۰ هزار و ۹۶۸ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش۴۰ درصدی حجم و رشد ۲۱ درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین رشد ۲۸ درصدی حجم و افزایش ۲۴درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا