اقتصاد کلانطلا و ارز

ریزش قیمت‌ دلار در بازار ارز

گزارش‌های میدانی از بازار و اظهارات فعالان حوزه ارز حاکی از آن است که قیمت‌ها در این بازار کاهشی شده و دلار به کانال ۲۸ هزار تومانی بازگشته است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، نوسانات بازار ارز در ایران همانند سایر بازارها در کشورهای دیگر تحت تاثیر اخبار مثبت و منفی قرار می‌گیرد. آزادسازی منابع مسدودی ایران، رفع تحریم‌ها و مذاکرات حول برجام از جمله اخبار مهم برای اقتصاد ایران هستند که بازار ارز اولین واکنش خود را آن‌ها نشان می‌دهد. 

اکنون، در شرایطی که ادامه دور هشتم مذاکرات وین از روز دوشنبه هفته جاری شروع شده است و برخی اخبار مثبت از این مذاکرات منتشر می‌شود؛ گزارش‌های میدانی از بازار ارز و اوضاع قیمت‌ها در این بازار حاکی از آن است که قیمت‌ها روند ریزشی دارد.

دلالان بازار ارز عامل اصلی روند کاهشی قیمت‌ها در بازار ارز را اخبار مثبت منتشر شده از مذاکرات وین می‌دانند و معتقدند که فعلا قیمت‌ها کاهشی است و به فروشندگان ارز توصیه می‌کنند که اگر به پول حاصل از فروش این ارزها نیاز فوری ندارند، فعلا دست نگه دارند.

از سوی دیگر، مشاهدات از وضعیت امروز فروش دلار در بازار آزاد و صرافی‌ها حاکی از آن است که دلالان امروز دلار را حدود ۲۸ هزار و ۶۰۰ تا ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان می‌خرند و می‌فروشند و نرخ فروش دلار در صرافی‌ها نیز تقریبا ۲۶ هزار تومان است.

این در حالی است که قیمت دلار در بازار طی هفته‌های پیش نزدیک به ۳۰ هزار تومان بوده و اکنون با کاهش قیمت مواجه شده است.

علاوه بر این، گزارش میدانی از فردوسی بیانگر این است که معامله کنندگان ارز در انتظار نتیجه مذاکرات هستند و مقابل صرافی‌ها هم صف قابل ملاحظه‌ای شکل نگرفته است و اغلب صرافی‌ها خرید و فروش ارز انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا