امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اعلام قیمت مصوب مرغ و تخم مرغ در سمنان/ ۴هزار تن برنج ذخیره شد

سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه قیمت مرغ مصوب در استان ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان و تخم مرغ ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، گفت: اصناف نباید از این قیمت تخطی کنند.

حسن میرعماد در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه با همراهی و همکاری اصناف و ستاد تنظیم بازار، خوشبختانه قیمت مرغ در گستره استان سمنان همواره در اندازه متوسط میانگین اعلام شده کشور بوده است، تاکید کرد: قیمت مرغ در استان ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان است که پایین‌تر از سطح میانگین کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: در زمینه تخم مرغ نیز شرایط چنین است و علی رغم اینکه در برخی استان‌های کشور، قیمت بالاتر از مصوب را شاهد هستیم، در استان این امر حادث نشده و با کمک اتحادیه مرغ تخم گذار و اصناف در تمام مناطق استان این محصول کیلوگرمی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود و حتی در مواردی قیمت کمتر از این میزان نیز دیده شده است.

کمبودی نداریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به وجود بازرسی‌های مستمری توسط بازرسی جهاد و اصناف در استان، تاکید کرد: ۸۰ نیروی بسیج نیز به صورت داوطلب توسط جهاد که مسئول جدید بازرسی‌ها است، آموزش داده شده و از خدماتشان برای بازرسی بهتر استفاده می‌شود.

میرعماد با بیان اینکه تلفن ۱۲۴ در خدمت مردم است تا شکایت‌هایشان را اعلام کنند تا به این موضوعات رسیدگی شود، گفت: چهار هزار تن برنج در استان ذخیره شده و در نتیجه کمبودی در زمینه تأمین این قلم کالا برای مردم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ تن مرغ در انبارهای استان ذخیره شده است، گفت: کمبودی در زمینه گوشت قرمز و سفید نیز در استان نداریم و شرکت پشتیبانی امور دام گوشت و مرغ را خریداری و ذخیره می‌کند تا تنظیم بازار بر هم نخورد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا