امور زیربناییراه و ساختمان

اعلام آخرین وضعیت تخلیه کالاهای اساسی در بنادر ایران

کالاهای اساسی تخلیه شده در بنادر کشور طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۳۱ درصدی داشته است.


همچنین بخوانید

به گزارش از سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۲۰ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۷۳۵ تن بوده که در قیاس با تخلیه ۱۵ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۳۷۵ تنی کالاهای اساسی طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳۱ درصدی را نشان می دهد.

میزان تخلیه گندم طی ۹ ماهه امسال معادل ۴ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۶۶۹ تن بوده که نسبت به تخلیه ۲ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۵۴۱ تنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشد ۶۰ درصدی داشته است.
در این میان میزان تخلیه جو معادل ۲ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۶۲۰ تن بوده است که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۵۸ تنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۳۶ درصدی را نشان می دهد.
میزان تخلیه ذرت نیز معادل ۶ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۷۵۴ تن بوده که نسبت به تخلیه ۶ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۸۱۴ تنی در مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۳ درصدی داشته است.
همچنین میزان تخلیه سویا طی ۹ ماهه سال جاری معادل ۳ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۷۹۳ تن بوده که نسبت به تخلیه ۲ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۵۳۱ تنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشدی معادل ۴۶ درصد را تجربه می کند.
میزان تخلیه برنج هم معادل ۱۶۷ هزار و ۱۱۲ تن بوده که نسبت به تخلیه ۱۷۶ هزار و ۸۲۵ تنی آن در مدت مشابه سال گذشته، کاهشی برابر ۵ درصد داشته است.
تخلیه شکر در بنادر کشور در حدود ۹۱۴ هزار و ۸۰۶ تن بوده که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۶۴ هزار و ۲۰۴ تنی آن در مدت مشابه سال ۹۹، کاهش ۱۴ درصدی را نشان می دهد.
همچنین میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت یاد شده معادل یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۹۸۱ تن بوده که نسبت به تخلیه ۷۱۷ هزار و ۴۰۲ تنی این کالای اساسی در مدت مشابه سال قبل، حاکی از رشد ۹۷ درصدی است.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا