بانکبانک و بیمه

پرداخت سود سهام عدالت ۳ مرحله‌ای شد


رییس سازمان خصوصی سازی با اعلام اینکه پرداخت سود سهام عدالت ۳ مرحله ای است، گفت: مشمولان گروه اول، افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، عبدالله پوری حسینی با بیان اینکه تا به امروز حدود ۳۴۰۰ میلیون تومان سود به سهامداران عدالت اختصاص یافته است اظهارداشت: برای اختصاص این سود به شرکت خصوصی‌سازی به عنوان نماینده مردم، این شرکت ها به مدت ۸ ماه یعنی از اواخر تیرماه تا ابتدای اسفندماه فرصت داشتند که از بین این شرکت ها فقط شرکت هلدینگ خلیج فارس به جهت اینکه هنوز مجمع آنها تشکیل نشده تا پایان مهرماه فرصت دارند که سود مشمولان سهام عدالت را بپردازند.

وی با بیان اینکه برآورد اولیه از شرکت هلدینگ خلیج فارس این است که چیزی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان سود به مشمولان سهام عدالت بپردازد،‌ به رادیو اقتصاد گفت: این مقدار سود اختصاص یافته به وسیله یک شرکت قابل ملاحظه است که هنوز به حساب شرکت خصوصی سازی برای واگذاری داده نشده است.
پورحسینی با بیان اینکه مبلغ کل سود قطعی پرداختی مشمولان سهام عدالت تا سقف ۴۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود ادامه داد: این مقدار از سود به جهت شرکت دادن سهامداران در سهم شرکت ها تغیر می‌کند، اما از ۳۴۰۰ میلیارد تومان کمتر نخواهد بود.
وی با بیان اینکه سود قطعی که پرداخت می شود از تقسیم ۳۴۰۰ میلیارد تومان به تعداد ۴۹ میلیون مشمول خواهد بود تاکید کرد: این مقدار قطعی است که برای آن برنامه‌ریزی کردیم.
پور حسینی با بیان اینکه پرداخت سود مشمولان سه مرحله‌ای است، اظهارداشت:‌ ابتدا سود مشمولانی که جزو دو دهک پایین جامعه بوده و عمدتا نیز جزو خانواده‌های تحت پوشش سازمان های حمایتی هستند پرداخت خواهد شد و سپس روستاییان بیکار و بعد سایر روستاییان و مشمولان سهام عدالت سودشان پرداخت خواهد شد چرا که امکان پرداخت همزمان این مقدار از سود وجود ندارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا