امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تخصیص ۱۰۰ درصدی یارانه تامین نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی

یک مقام مسئول گفت: دولت، ۱۰۰ درصد یارانه‌های تامین نهاده‌ها و عوامل تولید محصولات کشاورزی را در ۹ ماهه امسال، تخصیص داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارتخانه با اعلام این مطلب گفت: به موجب بند (۲۴) مصارف هدفمندی یارانه ها، موضوع تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۴۵۰ میلیارد تومان با هدف تامین یارانه برای فعالیت‌های کشاورزی در ۹ ماهه سال جاری اختصاص یافت.

وی افزود: این میزان اعتبار بیش از ۵ برابر کل اعتبار تخصیص یافته این ردیف در سال ۱۳۹۹ است.

قاسمی، اعتبار تخصیص یافته از این ردیف در سال گذشته را ۶۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی تخصیص مبلغ ۳۴۵۰ میلیارد تومان یارانه تامین نهاده‌ها و عوامل تولید محصولات کشاورزی در مدت یاد شده را بیانگر عزم دولت سیزدهم در حمایت از تولیدات بخش کشاورزی دانست.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: این مبلغ برای تامین، تدارک، توزیع و فروش انواع کود شیمیایی، کودهای آلی و زیستی، تامین و تدارک انواع بذر، تامین و تدارک تخم نوغان، بهینه سازی مصرف و کنترل کیفی انواع سم و کود شیمیایی، تامین و تدارک انواع نهال، اصلاح نژاد دام روستایی، استفاده بهینه از بقایای محصولات کشاورزی و صنایع غذایی در تغذیه دام و اجرای مصوبات شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی بخش کشاورزی تخصیص یافته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا