اقتصاد کلان

پاسخ شرکت پشتیبانی امور دام به موضوع جوانه زدن جوهای وارداتی

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در رابطه با ۱۵هزار تن جو وارداتی که در بندر چابهار به دلیل عدم ترخیص به موقع و از آن طرف بارندگی و رطوبت بالا سبز شده اند، توضیحاتی ارائه کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به تازگی ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه بخشی از جوهای وارداتی به جای اینکه به دست تولیدکنندگان برسد به دلیل عدم ترخیص به موقع در بندر چابهار جوانه زده و سبز شده اند.

این موضوع بلافاصله از سوی گمرک تایید و اعلام شد که این محموله جو از طریق شرکت پشتیبانی امور دام وارد شده است.

طبق اعلام گمرک، ۱۳۵هزارتن جو وارد کشور شده که ۹۰ درصد آن (حدود ۱۲۰ هزار تن) ترخیص شده و حدود ۱۰ درصد آن یعنی ۱۵ هزار تن در بندر باقی مانده است که باید با صدور کد رهگیری بانک ترخیص می شد ولی با گذشت دوماه هنوز هیچ اقدامی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام برای ارائه به گمرک و ترخیص باقی مانده انجام نشده است.

در واکنش به این موضوع، محسن مردی_مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام – در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که باقی مانده این محموله ها به وزن حدود ۱۵ هزار تن بخاطر پر بودن ظرفیت انبارها در  داخل بندر قرار داده شد و با توجه به پیش بینی هایی که از قبل شده بود، برای محافظت از باران روی آن چادر کشیده شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بعد از پایان بارندگی چادرها کنار زده شد و آنها را هوادهی کردند.

همچنین توسلی _ معاون شرکت پشتیبانی امور دام – در این باره گفت: این محموله پس از ارسال اسناد و مجوز ترخیص از اداره بندر چابهار خارج و تحویل مرغداران و دامداران خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سوال اینجاست آیا کالایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده و دولت دائم بر کمبود این ارز و نیاز به افزایش سقف واردات آن تاکید دارد، این گونه باید نگهداری شود؛ آنهم زمانی که دامداران نسبت به تامین نهاده های دامی گله دارند؟!

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا