اقتصاد کلان

خضریان: کاهش ۱۵ درصدی هزینه‌های دولت اقدام خوب در لایحه بودجه است

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه از اقدام دولت برای کاهش ۱۵ درصدی هزینه‌های خود در این لایحه تقدیر کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی خضریان در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: نمایندگان مجلس توجه کنند که ما قرار است کلیات لایحه را به رای بگذاریم و می‌توانیم در خصوص جزییات اصلاحات مورد نظر را انجام دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از نکات مثبت این لایحه، اعلام درآمدها به صورت واقعی می‌باشد. برخلاف برخی که یا عددهای پایینی اعلام می‌کردند تا تحقق رقمی بیشتر آن را پیروزی بزرگ خود اعلام کنند یا آنچنان رقم‌های زیاد اعلام می‌کردند که تحقق آن را در گروی مذاکره با غربی‌ها اعلام کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حذف یکباره ارز ۴۲۰۰ تومانی صحیح نیست، باید برای آن برنامه داشته باشیم همانگونه که آقای رئیس جمهور عنوان کرد ما باید برای اقشار ضعیف جامعه برنامه ریزی کنیم و این آرامش اجتماعی باید در لایحه بودجه دیده شود. ما باید برای دارو، گندم و اقلام ضروری برنامه ریزی مناسب را انجام دهیم بدون جایگزین، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای این کالاها صحیح نیست.

خضریان بیان کرد: یکی از اقدامات خوب دیگر این لایحه موضوع مالیات‌هاست برخلاف GDP  بالای کشور مالیات کمی دریافت می‌شده و عموم دریافت مالیات‌ها بر دوش کارمندان و کارگران بوده است.

وی اضافه کرد: افزایش ۲۹ درصدی حداقل حقوق و کاهش شکاف طبقاتی با افزایش حقوق پلکانی معکوس نیز از نکات مورد توجه دیگر لایحه بودجه است، از سوی دیگر کاهش ۱۵ درصدی هزینه‌های دولت نیز در این لایحه اقدام خوب دیگری است که کدام دولت بودجه خود را در این سال‌ها کاهش داده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: ما نباید کشور را به صورت عوام‌فریبانه اداره کنیم ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، باید کمربندها را محکم ببندیم. دولت هم با کاهش ۱۵ درصدی بودجه خود این پیام را به ما داده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا