انرژی

افتتاح آزمایشگاه ذخیره انرژی در دانشگاه تهران

آزمایشگاه ذخیره انرژی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشکدگان فنی دانشگاه تهران که با همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک این دانشکده و شرکت قطعه‌سازی کروز تاسیس شده است، رسما افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

همچنین بخوانید

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دکتر مجید نیلی‌احمدآبادی، رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در مراسم افتتاح آزمایشگاه ذخیره انرژی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، با ارائه گزارشی از شکل‌گیری تفاهم با بخش خصوصی و شرکت کروز، ضمن اشاره به سابقه رشد دانشگاه‌ها در دنیا از «دانشگاه آموزش‌محور» به «دانشگاه کارآفرین»، نیروی انسانی میان‌ رشته‌ای با توانمندی بالا را مهمترین نقطه قوت دانشگاه برای صنعت برشمرد و تاکید کرد که این قبیل همکاری‌ها می‌تواند به کم‌رنگ شدن مرز دانشگاه و صنعت کمک کند.

نیلی، روش «هم‌سرمایه‌گذاری» که سرمایه‌گذاری مشترک میان دانشگاه و صنعت است را بسیار مهم دانست و گفت: این قبیل تجربیات در دنیا جواب داده و بستری پایدار و کارآمد برای همکاری صنعت و دانشگاه است؛ چون صنعت، فقط سرمایه‌گذاری هوشمند دارد و این مدل، مدل خوبی برای تولید و رشد است که دانشگاه هم باید به آن روی بیاورد تا کارها سامان بگیرد.

به نقل از روابط عمومی دانشکدگان فنی، در این نشست دکتر ناصر سلطانی، رئیس دانشکدگان فنی دانشگاه تهران نیز با اشاره به سابقه همکاری دانشکدگان فنی و صنعت و ارائه گزارشی در این زمینه، رشد دانشگاه و توسعه آن در همه بخش‌ها را مهمترین شاخص دهه‌های قبل برشمرد و گفت: دانشگاه امروز با دانشگاه چهل سال قبل، به لحاظ کمّی و کیفی قابل مقایسه نیست. زمانی نه چندان دور، محدودیت‌ها بسیار بیشتر و دانشگاه بسیار کوچک‌تر بود، اما امروز با وجود رشد کمّی دانشگاه، کیفیت بسیار بیشتر شده و دانشگاه به سمت تعالی بیشتر پیش می‌رود.

رئیس دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، آزمایشگاه ذخیره‌سازی انرژی را موضوع آینده دنیا دانست و یادآور شد: بنابراین باید به این مهم و نیز بحث مهم محیط زیست توجه بیشتری در صنعت و دانشگاه بشود و باید توجه شود که هرجا دانشگاه و صنعت به هم رسیده‌اند، اتفاق خوبی افتاده است و این همکاری، نمونه‌ای از کارهایی است که سال‌هاست صورت گرفته و همواره رو به بهبود بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا