اقتصاد کلان

مسیر بهبودی اقتصاد ایالات‌متحده چگونه است؟

گلدمن ساکس انتظار دارد امسال چهار نوبت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو انجام شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، اقتصاددانان گلدمن ساکس اظهار کردند: فدرال‌ رزرو آمریکا در سال جاری چهار بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد و روند دور دوم ترازنامه خود را از ماه جولای آغاز خواهد کرد.

بازوی تحقیقاتی بانک سرمایه‌گذاری ایالات‌متحده پیش از این پیش‌بینی کرده بود که فدرال‌ رزرو در ماه‌های مارس، ژوئن و سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد اما اکنون انتظار افزایش دیگری در ماه دسامبر را دارد.

یان هاتزیوس، اقتصاددان ارشد بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس اظهار کرد: نرخ پیش‌بینی‌شده بانک سرمایه‌گذاری فقط اندکی بالاتر از انتظارات بازار برای سال ۲۰۲۲ است اما این شکاف در سال‌های بعدی به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

پس از انتشار صورت‌جلسه بانک مرکزی ایالات‌متحده از نشست دسامبر و حکایت از افزایش زودتر از حد انتظار نرخ قیمت و احتمال اینکه فدرال‌ رزرو ممکن است دارایی‌های اوراق قرضه خود را زودتر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد کاهش دهد، معامله‌گران تورم را افزایش دادند.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت: پس از اینکه بانک مرکزی یک یا دو بار نرخ بهره را افزایش دهد کاهش ترازنامه بیش از ۸ تریلیون دلاری بانک مرکزی مشهود خواهد بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا