اقتصاد کلان

آمادگی ۷۰ شرکت دانش بنیان برای رفع چالش های صنعت بیمه

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه با همکاری بیمه مرکزی نیازمندی های صنعت بیمه استخراج شد، گفت: با اعلام فراخوان، ۷۰ شرکت آمادگی خود را برای رفع چالش های این صنعت اعلام کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی دکتر سیاوش ملکی فر در رویداد تبادل فناوری صنعت بیمه که امروز به صورت آنلاین در محل ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، این صندوق را مولود تصویب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان دانست و افزود: وظیفه این صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان است که در حال حاضر ۶۵۰۰ شرکت در کشور راه اندازی شده است.

وی خدمات این صندوق به شرکت ها را شامل ۴ دسته “تسهیلات مالی”، “ضمانت نامه”، “سرمایه گذاری” و “توانمند سازی (کمک بلاعوض)” عنوان کرد و ادامه داد: از سال ۹۸ تلاش کردیم با برگزاری رویدادهای تبادل فناوری به نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان در صنعت کمک کنیم؛ چرا که این شرکت‌ها توانمندی رفع نیازهای صنایع را دارند.

ملکی فر خاطر نشان کرد: با برگزاری رویدادهای تبادل فناوری در حوزه های مختلف، ۵۵ قرارداد فناورانه بالغ بر ۶۹۰ میلیارد تومان منعقد شده است، ضمن آنکه ۲۰۳۲ نیاز فناورانه به شرکت های دانش بنیان ارائه شده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری با اشاره به برگزاری رویداد تبادل فناوری صنعت بیمه، خاطر نشان کرد: در این رویداد ما با همکاری بیمه مرکزی و ۷ شرکت بیمه، ۱۷ نیاز فناورانه در این حوزه را شناسایی و استخراج کردیم و از سوی دیگر ۶۰۰ شرکت دانش بنیان توانمند در این حوزه ها شناسایی شدند.

ملکی فر ادامه داد: به منظور اطلاع رسانی عمومی برای همه شرکت‌ها اقدام به انتشار فراخوانی کردیم و در نهایت ۱۸۱ درخواست مذاکره از سوی ۷۰ شرکت به ما ارسال شد و این عدد یعنی ۷۰ شرکت توانمند در کشور وجود دارد که می توانند نیازهای صنعت بیمه را مرتفع  کنند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در این حوزه، گفت: در این نمایشگاه ۳۱ شرکت محصولات خود را که مرتبط با صنعت بیمه است، عرضه کردند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا