بورسبورس اوراق

شاخص بورس ۴۲۰ واحد افت کرد


شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۴۲۰ واحدی روبرو شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۴میلیارد و ۵۸میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۲هزار و ۳۷۵میلیارد تومان در بیش از ۳۲۲هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۴۲۰واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۳۴هزار و ۲۸۳واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های پسرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، مبین انرژی خلیج فارس و پتروشیمی پردیس شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی نوری، پتروشییم فناوران و پالایش نفت بندرعباس با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

همچنین بخوانید

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۵۲۶میلیون ورقه به‌ارزش یک هزار و ۸۵۹میلیارد تومان در ۱۷۰هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۶واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸هزار و ۱۰۱واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای پلیمر آریا ساسول، صنعتی مینو و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های فرابورس ایران، گروه توسعه مالی مهر آیندگان و نفت ایرانول بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا