کسب و کار

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل خانواده خوب چه ویژگی هایی دارد؟

زمانی که سخن از وکالت به میان می آید، به دلیل حجم نسبتا بالای پرونده های خانواده، وکالت در این پرونده ها از جمله ازدواج، نفقه، مهریه، حضانتو ملاقات فرزندان و مواردی از این قبیل به دهن افراد متبادر می شود. این موضوع به دفعات برای وکلا تکرار شده است که هنگام صحبت کردن با آشنایان و یا حتی موکلین این سوال از آنان پرسیده می شود که شما وکیل خانواده هستید؟ یا این که امکانش هست وکیل خانوادگی ما شوید؟ این تفکر نشأت گرفته از فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی است در عمل کمتر وکیلی را خواهید دید که تمام زندگی حرفه‌ای و زمان کاری خود را به یک خانواده خاص اختصاص دهد.

به همین دلیل وکیل خانواده چندان معنایی ندارد اما منظور از وکیل خانواده یا وکیل خانواده متخصص، فردی است که تخصص، تجربه و علم خود را در امور دعاوی خانواده تقویت نموده و در انتخاب پرونده ها نیز تلاش نموده است تا غالب حجم پرونده های قضایی خود را در امور خانواده برگزیده و به تجربه و دانش خود در باب این موضوعات عمق بیشتری ببخشد. پرونده های خانواده به گونه ای حائز اهمیت هست که مجتمع های ویژه ای را در تبریز و سایر شهرها به عنوان مجتمع قضایی تخصص خانواده برگزیده اند و در این مراجع به پرونده های خانوادگی رسیدگی می شود.

وکیل در تبریز

همچنین بخوانید

بهترین وکیل خانواده کیست؟

 بسیاری از امور مرتبط با خانواده از جمله ازدواج تابع تشریفات جدی قانونی است و در صورتی که این تشریفات مراعات نشود، ممکن است تبعات سنگینی برای طرفین به دنبال داشته باشد، لذا بهترین وکیل خانواده فردی است که از تمامی این تشریفات آگاه بوده و موکل خود را نیز از جزء به جزء این تشریفات آگاه نموده و نتایج عدم رعایت آن را نیز به ایشان اطلاع دهد.

وکیل در تبریز: وکالت در پرونده های خانواده نیز همچون سایر حوزه های وکالت نیازمند صفات و ویژگی‌ های عمومی همچون پاکدستی، سلامت اخلاق، صداقت، سلامت رفتار، علم، دانش و آگاهی نسبت به مسائل خانواده، آگاهی از قوانین روزآمد و رویه های موجود در محاکم و موارد متعددی از این قبیل است اما علاوه بر تمامی این موارد، وکیل متخصص خانواده بایستی تجربه لازم در این مباحث را داشته و به میزان نسبتا چشم گیری از توانایی های روان شناسی، روان کاوی و جامعه شناسی نیز بهره‌ مند باشد، چرا که در بسیاری از دعاوی مطروحه در امور خانواده منشأ دعوی جایی غیر از موضوع دعواست. به عنوان مثال زوجه به دلیل این که قصد جدایی دارد و هنگام ازدواج یا پس از آن حق توکیل را از زوج اخذ ننموده است، به منظور وارد ساختن فشار به زوج، نسبت به مطالبه حقوق مالی خود اقدام نموده و بر این موارد پافشاری می نماید در حالی که شاید این موضوع را بتوان خارج از محاکم قضایی با استفاده از روش های جایگزین حل اختلاف و تکنیک ها و فنون مذاکره و میانجیگری حل و فصل نمود.
برخی از پرونده های خانواده ممکن است در صورتی که به عنوان دادخواست مستقیم طرح شود، به نتیجه نرسیده و اینجا دقیقا همان نقطه ای است که وکیل متخصص خانواده ورود کرده و استراتژی لازمه جهت رسیدن به نتیجه مطلوب را تعیین می کند و ممکن است پیش از ثبت دادخواست اصلی، چندین دادخواست مقدماتی طرح کرده و از این طریق مسیر را برای وصول نتیجه مناسب هموار نماید.

اهمیت اخذ وکیل خانواده

خانواده واحد اجتماعی کوچکی از یک جامعه به حساب می‌ آید. هر یک از اعضای یک خانواده علاوه بر وابستگی عاطفی و رابطه احساسی که با یکدیگر دارند؛ تکالیف و وظایفی نیز در جایگاه خود، برعهده دارند و با توجه به جایگاهشان در خانواده، موظف به انجام این تکالیف هستند. قوانینی در رابطه با حقوق خانواده و حل اختلاف بین آنان وضع شده است. برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین به صفحه ما مراجعه نماید

وظایف وکیل خانواده چیست؟

هر یک از وکلایی که در حوزه های تخصصی فعایت می‌ کنند وظایف ویژه ای را دارند و وکیل خانواده نیز از این موضوع مستثنی نیست. وکیل خانواده شاید در مرحله اول وظیفه ای پیشگیرانه را بایستی ایفا نماید، مثلاً با توضیح کامل و تفهیم شروط ضمن عقد ازدواج، تعهدات، حقوق و تکالیف طرفین را برای آنان شفاف سازی نماید و از این طریق جلوی بروز اتفاقات ناخوشایند و اختلافات را در آینده بگیرد. در مرتبه بعدی وظیفه اصلاحی و ایجاد صلح و سازش را باید ایفا نماید و سعی کند امور را خارج از دادگستری حل و فصل نماید. نهایتاً هم باید در کلیه حقوق و تکالیف طرفین از جمله مهریه، نفقه، اجرت المثل، جهیزیه مرد و زن، هدایا، حضانت و مواردی از این قبیل مدافع حقوق موکلش باشد و مصلحت ایشان را در این زمینه رعایت نماید.

در چه دعاوی هایی می توان از وکیل خانواده استفاده کرد؟

دعاوی خانواده به مواردی گفته می شود که مربوط به مسائل قانونی در حوزه مشکلات خانوادگی می باشد. این حوزه دعاوی مختلف و زیادی دارد که می خواهیم به برخی از پر تکرارترین آن ها بپردازیم و در این دعاوی بهتر است تا از وکیل خانواده مجرب و متخصص استفاده شود تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید.

یکی از دعاوی پرتکرار که در کشور ما بسیار زیاد شده است طلاق توافقی می باشد. این نوع طلاق به این صورت است که زوجین باید در مورد همه حق و حقوق های خود به توافق برسند تا بتوانند روند طلاق را به راحتی طی نمایند. برای این بخش هم نیاز است تا از وکیل خانواده متخصص استفاده شود.

مورد دومی که در آن باید از وکیل خانواده استفاده شود، دعوی طلاق از طرف زن می باشد که جزء سخت ترین و طولانی ترین روش های طلاق محسوب می شود و دلیل هم این است که چون از نظر قانون حق طلاق با مرد است به همین دلیل زن باید ادله قابل استناد ارائه دهد که بتواند روند طلاق را برای خود آسان تر کند و یا وکالات در طلاق از طرف مرد داشته باشد.

مورد دیگری که باید در روند پرونده آن از وکیل خانواده استفاده شود، طلاق از طرف مرد می باشد. این نوع طلاق از آنجایی که در قانون حق طلاق با مرد می باشد این روش نسبت به طلاق از طرف زن راحت تر بوده و زودتر به جواب می رسند اما در هر صورت پرونده های خانواده یک روند مشخصی را باید طی نمایند و زمانبر می باشند.

از دیگر مواردی که می توان از وکیل خانواده متخصص در آن استفاده کرد تا به یک نتیجه مطلوب رسید، دعوی اجرا گذاشتن مهریه می باشد. مهریه در هر صورت حق زن می باشد و اگر مرد نخواهد مهریه زن را پرداخت نماید، زن می تواند برای مطالبه مهریه خود اقدام نماید. شرایط خاصی وجود دارد که مرد می تواند مهریه زن را پرداخت نکند.

وکیل خانواده پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری : با توجه به آنچه در پیش رو داشتیم با دعاوی خانوادگی و انواع آن تا حدودی آشنا شدیم. متاسفانه این روز ها تعداد طرح دعاوی خانوادگی، علی‌الخصوص دعوای طلاق و مهریه در مراجع قضایی هر روز بیش از روز قبل است. کانون مقدس خانواده یکی از خطیرترین و پرارزش‌ ترین نهادها و اجتماع‌ های موجود در جامعه می‌ باشد و از همین روی نیز دعاوی خانوادگی تحت هر عنوانی که در مراجع قضایی مطرح گردد از اهمیت بیشماری برخوردار می‌ شود.

لازم به ذکر است که  برای حل و فصل تمامی مشکلات و اختلافات خانوادگی، لازم است که از یک وکیل خانواده خبره و متبحر پایه یک دادگستری، استفاده شود تا در کوتاه‌ ترین زمان ممکن بهترین نتیجه مورد نظر طرفین بدست آید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا