انرژی

نیروگاه لامرد گامی بلند در تامین برق پایدار است

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: با آغاز بکار مگا پروژه نیروگاه ۹۱۳مگاواتی غدیر این شهرستان، گام بلندی در تامین انرژی پایدار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برداشته خواهد شد.

همچنین بخوانید

احسان انصاری پنج‌شنبه ۲۳ دی در آیین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی غدیر انرژی لامرد عنوان کرد: با همراهی و حمایت سازمان ایمیدرو و هم چنین پیگیری‌ها و تلاش‌های نماینده مردم شریف لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی شاهد توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد هستیم.

او افزود: نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی غدیر انرژی لامرد یکی از پروژه‌های مهم و اساسی است که در تولید برق پایدار کارخانجات و شرکت‌های منطقه ویژه نقش اساسی ایفا می‌کند.

انصاری گفت: در ارتباط با بسترهایی که برای توسعه صنایع پایین دست آلومینیوم وجود دارد و فراهم بودن شرایط برای ایجاد چرخه در این صنایع برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در زنجیره تولید آلومینیوم و با توجه به جذابیت‌های سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی، شهرک صنایع پایین دستی (آلوم شهر) برای ساخت قطعات و همچنین محصولات نیمه ساخته آلومینیومی در مجاورت مجتمع آلومینیوم جنوب احداث و بخشی از آلومینیوم تولیدی سالکو به صورت مذاب به عنوان ماده اولیه صنایع مذکور به صنایع مستقر در آلوم شهر منتقل خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: این کار علاوه بر صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف انرژی باعث تشکیل خوشه صنعتی آلومینیوم در آلوم شهر می‌شود.

انصاری گفت: در حال حاضر شرکت‌هایی از بخش خصوصی برای توسعه اعلام آمادگی کرده‌اند.با در نظر گرفتن ظرفیت‌های بی نظیر منطقه ویژه اقتصادی لامرد، از سرمایه گذاران برای استفاده و بهره وری از این فرصت مغتنم دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا