امور زیربناییتعاون و اشتغال

۲۲ درصد طرح طبقه بندی مشاغل در خوزستان انجام نشد

اهواز – معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عدم حضور وزیر رفاه به خوزستان را کسالت اعلام کرد و گفت: ۲۲ درصد طرح طبقه بندی مشاغل در خوزستان انجام نشد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی حسین رعیتی فرد عصر امروز در نشست شورای اجتماعی خوزستان که با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سالن مدیریت بحران استان برگزار شد، اظهار کرد: به نمایندگی از وزیر کشور همراه با یک هیئت از تهران به خوزستان سفر کردیم و عدم حضور وزیر به دلیل کسالت او بود.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تلاش شده تا جلسات شورای عالی کار به صورت منظم برگزار و مطالبات به حق کارگران از جمله امنیت شغلی آنها پیگیری شوند.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور تصریح کرد: در زمینه اجرایی شدن ماده هفت قانون کار که قراردادهای موقت را ملاک قرار داده شده، تلاش می‌شود تا کارگران فعال در مشاغلی که جنبه مستمر دارند، قرارداد معین شوند.

رعیتی فرد با اشاره به اینکه امنیت شغلی و مسکن کارگران و ماده ۴۱ تعیین حقوق و دستمزد کارگران تا حصول نتیجه مثبت پیگیری می‌شود، ادامه داد: اصلاح قانون کار و قراردادهای فصلی و نحوه قرارداد کارگران نیز در دستور کار پیگیری قرار دارد.

وی با اعلام این خبر که در خوزستان حدود ۲۲ درصد طرح طبقه بندی مشاغل را انجام نداده‌اند، بیان کرد: به عنوان مسئولان در وزارت کار تلاش شده که بازرسی از محیط کار را از دستگاه‌های تابعه خود شروع شود تا هیچ اجحافی در حق کارگران صورت نگیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا