انرژی

نیروگاه مقیاس کوچک میانرود دزفول تا یک ماه آینده وارد مدار می‌شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: نیروگاه مقیاس کوچک ۲۵ مگاواتی میانرود در شهرستان دزفول تا یک ماه آینده وارد مدار خواهد شد.

همچنین بخوانید

محمود دشت بزرگ در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: عملیات احداث نیروگاه گازی ۲۵ مگاواتی میانرود ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بعد از تزریق گاز در یکی دو هفته آینده و انجام تست‌های نهایی، به شبکه برق شمال خوزستان این شرکت متصل می‌شود.

وی با بیان این‌که ارزش سرمایه‌گذاری احداث نیروگاه میانرود ۵۰۰ میلیارد تومان (۱۷ میلیون یورو) بوده است، افزود: با وارد مدار شدن  این نیروگاه، تولید برق در شمال خوزستان که یکی از چالش‌های شبکه برق خوزستان است تقویت خواهد شد و مشکل پرباری پست‌های ۴۰۰ کیلوولت دزفول و هفت تپه برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: سرمایه‌گذاری و احداث نیروگاه میانرود توسط شرکت تولید برق گناوه مپنا انجام شده است و برق تولیدی آن، از طرف شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.

دشت‌ بزرگ با بیان این‌که شرکت برق منطقه‌ای خوزستان وظیفه تامین و پایداری برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد، ادامه داد: بهره‌برداری از نیروگاه ۲۵ مگاواتی میانرود باعث تامین برق پایدار منطقه میانرود و اصلاح پروفیل ولتاژ شبکه و کاهش محدودیت‌های تامین برق در دزفول و شوش برای فصل گرم می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا