بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

«صرافی رادین» در پنجمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال

رویداد ارزیابی ملی تحول دیجیتال، مهمترین رویداد حرفهای تحول دیجیتال در کشور محسوب میشود که با هدف ممیزی، ارائه بازخورد و درنهایت معرفی سازمان‌های پیشرو در تحول دیجیتال طراحی شده است. یکی از اهداف عمده این ارزیابی، ایجاد زمینه‌ای مناسب برای تبادل تجارب موفق بین سازمان‌ها، رهبران و متخصصان این سازمان‌هاست.

کنفرانس بین‌المللی تحول دیجیتال که در نوع خود بزرگترین رویداد و گردهمایی نخبگان این حوزه در کشور است، ۱۵ و ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ با حضور ۲۵ سازمان در مرکز همایش‌های دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

در این کنفرانس که با محوریت دانشگاه تهران بود، خبرگان دانشگاهی و حرفه‌ای تحول دیجیتال گردهم آمدند تا تجارب خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند. در اختتامیه این رویداد نیز از برگزیدگان این رویداد در سه محور اصلی زبدگی دیجیتال، نوآوری دیجیتال و رهبری دیجیتال و یک محور ویژه، مدیریت کار در دوران کرونا تقدیر شد.

در پنج دوره گذشته این رویداد، بیش از ۸۰ سازمان ایرانی ارزیابی شده‌اند و از برگزیدگان نیز تقدیر بهعمل آمد که با ارائه لوح تقدیرنامه سطح یک اهتمام به زبدگی دیجیتال و همچنین جهت پروژه «سکه رادین» با ارائه لوح تقدیرنامه سطح یک اهتمام به نوآوری دیجیتال «صرافی رادین» موفق به اخذ این نشانها از این کنفرانس بینالمللی شد.

این مراسم با پخش فیلم سخنرانی «ناصر قاسمیراد» مدیرعامل این مجموعه، درباره دیجیتال شدن فعالیت صرافی و آینده این صنعت آغاز شد.

قاسمی‌راد در ابتدا ضمن تشکر از آقای دکتر شامیزنجانی جهت برگزاری این رویداد، درباره آینده کسب و کارها و مشاغل در حوزه صرافی که در حال دیجیتالیشدن هستند به‌ویژه «صرافی رادین» که در راستای اقتصاد دیجیتال حرکت کرده و طی پنج سال توانسته با تفکر اقتصاد دیجیتال در مسیر تحول بنیادین قرار بگیرد، سخنرانی کرد.

مدیرعامل «صرافی رادین»  تاکید کرد: نگرش ما در تحول دیجیتال، تغییر به جهان متفاوت است؛ جهان قبل از تحول دیجیتال و بعد از تحول دیجیتال و امیدواریم بتوانیم در راستای پیشرفت روزافزون در این حوزه، گام‌های بلندتری برداریم.

 

در همین راستا سیدحمیدرضا فاطمی سلوط، قائممقام «صرافی رادین» درباره چرایی تحول دیجیتال در صنعت صرافی بهعنوان الزام امروز و عامل بقای فردا سخنرانی کرد.


فاطمی گفت: ما در صنعت صرافی به دلیل ارتباط مستقیم با کاربر و مصرفکننده برای ارزشآفرینی بیشتر وهمچنین تغییر ذائقه مشتری نسبت به سنتیبودن این صنعت تصمیم گرفتیم با بهترین شکل به موجب انقلاب و تحول عصر دیجیتال، «صرافی رادین» را با سرعت وچابکی با ویژگیها و منطق و اقتضای عصر دیجیتال هماهنگ‌تر و به معنای واقعی کلمه تفکر دیجیتال را شروع کنیم و در تلاش باشیم تا با آموزش و گفت‌وگو جامعه‌ای را برای شکل‌گیری این تفکر متقاعد کنیم. همچنین به دلیل ماهیت این صنعت، سرعت دسترسی به اطلاعات حائز اهمیت بوده و ایجاد ارزش از طریق خدمات سنتی و ایجاد تمایز در آنها برای بهدستآوردن مشتری کافی نبودو ما باید کسب‌وکار خود را به‌عنوان یک تجربه مشتریمتمرکز می‌کردیم.

وی افزود: بعد از اندازهگیری سطح بلوغ مجموعه و آماده‌سازی جهت ورود به مسیر تحول در این راستا گام نهادیم که این صنعت به دلیل دیجیتالی‌شدن، سختی‌های زیادی داشت و هنوز هم دارد از جمله اینکه با قرارگرفتن در این مسیر، تنها بنگاه اقتصادی در این صنعت بودیم که در این راه قدم برداشتیم؛ بنابراین باید ادبیات جدیدی را در این صنعت تعریف و آن را با واژگان خود همسو می‌کردیم مانند ایجاد واحد CRM به‌منظور رسیدگی به میزان رضایتمندی مشتری و میزان شکایات مشتری جهت گرفتن ایزو ۱۰۰۰۲ و ایزو ۱۰۰۰۴.

سیدحمید فاطمی تاکید کرد: یکی از چالش‌های این صنعت، قانون‌گذاری بانک مرکزی است که اجازه هیچ نوع خدمات آنلاین و نماد اعتماد را نمی‌داد اما چشم‌اندازی که در آینده این صنعت وجود دارد، حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال و تجزیه و تحلیل داده‌هاست.

قائم‌مقام «صرافی رادین» در پایان گفت: هوش مصنوعی نیز فناوری مهمی در مسیر تحول دیجیتال است که می‌تواند در جهت پیش‌بینی قیمت‌ها و کارهای مهم دیگری از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا