امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اجرای مرحله سوم واکسیناسیون تب برفکی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز مرحله سوم واکسیناسیون تب برفکی در استان، گفت: بیش از ۷۰ درصد دام های صنعتی و نیمه صنعتی استان در برابر تب برفکی واکسینه شده اند.

همچنین بخوانید

محمد اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه دام‌ها باید در طول سال طی سه مرحله در برابر تب برفکی واکسینه شوند، اظهار کرد: واکسیناسیون دام‌های صنعتی و نیمه صنعتی بر عهده دامداران و واکسیناسیون دام‌های روستایی و عشایری بر عهده دامپزشکی استان است.

وی با بیان اینکه مرحله سوم واکسیناسیون تب برفکی در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است، عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد دام‌های صنعتی و نیمه صنعتی استان در برابر تب برفکی واکسینه شده اند.

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند کند واکسیناسیون دام‌های روستایی و عشایری، تصریح کرد: ۵۰ درصد از دام‌های روستایی و عشایری در برابر تب برفکی توسط مأموران دام پزشکی استان واکسینه شده اند.

اسدی تعداد دام سبک و سنگین بخش صنعتی و نیمه صنعتی استان را ۲۵ هزار رأس عنوان کرد و گفت: ۵۵ هزار رأس دام سبک و سنگین در حوزه روستایی و عشایری وجود دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون چهار مورد کانون ابتلاء به تب برفکی در استان شناسایی و به سرعت مهار شد.

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه «شهرکرد»، «بروجن» و «کیار» کانون ابتلاء به تب برفکی در استان بوده اند، افزود: دو مورد ابتلاء در دام‌های سنگین و دو مورد در دام‌های سبک بوده است.

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مورد ابتلاء به تب برفکی در حال حاضر وجود ندارد، اظهار کرد: شرایط تحت کنترل است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا