بین الملل

ایرما برق ۴ میلیون خانوار را قطع کرد

طوفان ایرما برق خانه‌ها و تجارت حدود ۴ میلیون نفر را در ایالت فلوریدا قطع کرد و با حرکت به سمت ساحل غربی برق میلیون‌ها نفر دیگر را نیز تهدید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، طوفان ایرما برق خانه‌ها و تجارت حدود ۴ میلیون نفر را در ایالت فلوریدا قطع کرد و با حرکت به سمت ساحل غربی برق میلیون‌ها نفر دیگر را نیز تهدید می‌کند. ادارت محلی برق می‌گویند بازگشت کامل خدمات برق می‌تواند هفته‌ها طول بکشد.

طوفان ایرما روز یکشنبه به عنوان یک طوفان خطرناک درجه ۴ در مقیاس ۵ درجه‌ای سفیر-سیمسون، به فلوریدا رسید اما دیروز عصر که جهت این طوفان به سمت ساحل غربی تغییر کرد، قدرت آن به درجه ۲ کاهش یافت و حداکثر سرعت بادهای آن به ۱۱۰ مایل بر ساعت (معادل ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت) تقلیل یافت.

همچنین بخوانید

تا به حال دامنه ویرانی طوفان به برق و روشنایی بخش‌های جنوبی و شرقی فلوریدا آسیب رسانده است امکان تعمیر و بازسازی به علت طوفان هنوز وجود ندارد.

سخنگوی شرکت برق منطقه‌ای اف‌پی‌ال، راب گولد می‌گوید: ما در مرکز فرمان هم با قطعی برق مواجه شدیم، این درحالی است که ما ژنراتور پشتیبان داریم.

اف‌پی‌ال که بزرگترین شرکت تامین برق فلوریداست، اعلام کرد که بیش از ۳.۲ میلیون نفر از مشترکان این شرکت از ساعت ۱۰ شب دیروز بدون برق بوده‌اند. بیش از ۲۰۰ هزار نفر از این تعداد تا ساعت ۲:۰۰ با استفاده از دستگاه‌های خودکار برق خود را احیا کردند.

آقای گولد گفت: سیستم‌های این شرکت، به ویژه در بخش‌های غربی ایالت، باید بازسازی شوند که این در چند روز قابل انجام نیست و چند هفته طول خواهد کشید.

از یکشنبه در وب‌سایت شرکت اف‌پی‌ال به مشترکان هشدار داده شده است که این قطعی برق می‌تواند یک هفته یا بیشتر طول بکشد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا