ارتباطات و فناوري اطلاعاتکسب و کار

۱۰ روش اثبات شده برای طراحی وب سایتی که مشتریان آن را دوست داشته باشند

در حالی که رسیدن به آن تعادل سختی است، ایجاد یک وب سایت کاربردی، کارآمد و به خوبی طراحی شده ارزش تلاش را دارد.

خوشبختانه، بهبود تجربه مشتریان از سایت شما با بهبود نتیجه شما همزمان است. حتی یک مطالعه نشان داد که طراحی یک وب سایت به احتمال زیاد بر قابلیت اطمینان فرضی آن تأثیر می گذارد – نه محتوای موجود در آن.

امروز، ما به چند استراتژی اثبات شده برای ساخت یک وب سایت نگاه می کنیم که مشتریان دوست دارند از آن استفاده کنند … و از آن خرید کنند.

پلت فرم پشتیبانی مشتری برای تیم های در حال رشد
بیش از ۱۲۰۰۰ تیم پشتیبانی در بیش از ۷۰ کشور از Help Scout برای ارائه پشتیبانی برجسته چند کانالی به مشتریان خود استفاده می کنند. در عرض چند دقیقه با یک دوره آزمایشی رایگان شروع کنید.

مجانی امتحان کنید

پلت فرم پشتیبانی مشتری برای تیم های در حال رشد
۱. اگر مهم است، باید واضح باشد
در حالی که لازم نیست هر چیز کوچکی را «بالاتر» نگه دارید (در ادامه در مورد آن نکته بیشتر توضیح خواهیم داد)، مهم است که سایتی ایجاد کنید که به درستی صفحات کلیدی را اولویت بندی کند.

xkcd در برداشتی طنزآمیز از انجام این اشتباه، اشاره می‌کند که مرور صفحات اصلی اکثر دانشگاه‌ها چقدر بد است:

در یک مثال معمول، به زمانی فکر کنید که از صفحه اصلی رستوران بازدید کرده اید که ساعات کاری آن درج نشده است یا شماره تلفن برای رزرو تا آخر در انتهای صفحه پنهان شده است.

سعی کنید سایت خود را از دیدگاه مشتری مشاهده کنید و اصل KISS را برای جلوگیری از درهم ریختگی و ناوبری بی مورد اعمال کنید.

طراحی سایت

۲. به مشتریان بسته شود
انسان‌ها تمایل طبیعی به دنبال بستن دارند.

این ویژگی حتی برای خرید محصولات جدید نیز صدق می کند. بر اساس یک مطالعه جدید از مجله تحقیقات مصرف کننده، مصرف کنندگان در صورتی که پس از انجام فروش حس بسته شدن را پیدا کنند، از خرید خود احساس رضایت بیشتری می کنند.

ایده بسته شدن برای توصیف کمی مبهم است، اما نویسندگان این مطالعه به نشانه‌های واضحی اشاره می‌کنند که نشان می‌دهد معامله انجام شده است و دیگر گزینه‌ها دیگر نگران کننده نیستند. شاید بهترین راه برای نشان دادن یافته های مطالعه استفاده از این مثال وحشتناک باشد:

امیدواریم این یکی از بدترین تجربه‌های کاربر باشد و کپی‌نویسی با شکست مواجه شود که این هفته شاهد آن خواهید بود. تصویر بالا روشی وحشتناک برای بستن یک معامله را نشان می دهد. مبهم، غیرشخصی و کاملاً گیج کننده است.

برای تمام جنبه‌های سایت شما که می‌توان آنها را «تمام کرد» (مانند خرید، فرم‌های تماس و غیره)، کاملاً واضح است که فرآیند تکمیل شده است و مشتری کاملاً آماده است.

۳. بهترین رنگ برای تبدیل چیست؟
بحث در مورد اینکه کدام رنگ برای تبدیل بهتر است، بحث احمقانه ای است.

قرمز، نارنجی، سبز – هرگز اتفاق نظر وجود ندارد. توانایی یک رنگ در تأثیرگذاری بر تبدیل ها، بسیار بیشتر از خود رنگ به زمینه مربوط می شود. این بیانیه توسط تحقیقات شناختی پشتیبانی می شود، به ویژه پدیده ای به نام اثر فون رستورف. در اصطلاح عامیانه، این اثر پیش‌بینی می‌کند که هر چیزی که برجسته است شناسایی می‌شود و به راحتی یادآوری می‌شود، و آنچه با هم ترکیب می‌شود نادیده گرفته می‌شود.

بنابراین وقتی با تست‌های A/B مانند این روبرو می‌شوید، باید تشخیص دهید که یک رنگ فقط از دیگری بهتر عمل می‌کند، زیرا برجسته است.

بهتر است یک سلسله مراتب بصری برای سایت خود ایجاد کنید، همانطور که StudioPress توضیح داده و در زیر نشان داده شده است:

می‌توانید از «رنگ‌های عمل» برای مشخص کردن زمانی که مشتری باید کلیک کند استفاده کنید و به شما این امکان را می‌دهد که دکمه‌ها و پیوندهای مهم خود را از دکمه‌های بی‌اهمیت تشخیص دهید.

سئو سایت

۴. قانون فیت را اعمال کنید
استفاده از قانون فیت در طراحی وب ممکن است پس از مطالعه در مورد آن، منطقی به نظر برسد، اما به نظر می رسد بسیاری از سایت های تجاری کوچک آن را عملی نمی کنند.

ریاضیات پشت قانون فیت آن را پیچیده به نظر می‌دهد:

اما نکته اصلی این است که هر چه یک شی هدف بزرگتر باشد و هر چه به نقطه شروع کاربر نزدیکتر باشد، استفاده از آن آسان تر است و توجه بیشتری را به خود جلب می کند (دوح!).

می‌توانید با استفاده از قانون فیت، قابلیت استفاده وب‌سایت خود را با بزرگ‌تر کردن دکمه‌های رایج‌تر از سایرین (در نتیجه رتبه‌بندی آنها در سلسله مراتب بصری مهم‌تر) بهبود ببخشید. همچنین می‌توانید فراخوان‌های اقدام خود را با بزرگ‌ترین و آسان‌ترین عنصر، بهبود بخشید.

منطقی است که Unbounce معادل دکمه “ما را امتحان کنید” بزرگتر از گزینه های دیگر مانند “ورود به سیستم” یا “نمونه های صفحه فرود” باشد:

آیا دسترسی و استفاده از مهمترین عناصر طراحی سایت شما آسان است؟
۵. قدرت سرفصل های بزرگ و مختصر
بر اساس داده‌های Eyetrack III، مطالعه‌ای که قابلیت استفاده از وب را مورد بررسی قرار داد، سرفصل‌ها به طور مداوم پربازدیدترین موارد در یک صفحه وب هستند … حتی بیش از تصاویر!

سرفصل ها نظرها را به خود جلب می کنند زیرا کاربران می خواهند دقیقاً ببینند صفحه درباره چه چیزی است (اگر آن چیزی است که آنها می خواهند واجد شرایط هستند). سرفصل های جسورانه و مختصر این اطلاعات را از قبل به آنها می دهد.

متوجه خواهید شد که این روند طراحی در صفحات اصلی بسیاری از شرکت ها رایج شده است:

نه تنها یک تاکتیک بازاریابی، بلکه سرفصل ها به شما اجازه می دهند واقعی باشید

به کاربران آنچه را که می خواهند بدهد. با اطلاع دادن به مشتریان از همان ابتدا که آیا محصول شما برای نیازهای آنها مناسب است، در زمان همه صرفه جویی می کنید.

۶. از فضای سفید فراوان استفاده کنید
طبق تحقیقات کتاب Eyetrack III و Susan Weinschenk Neuro Web Design، فضای سفید برای درک مطلب و ایجاد تضاد با سایر عناصر موجود در صفحه شما بسیار مهم است.

در واقع، این مطالعه نشان می دهد که وقتی فضای سفید را از حاشیه کاهش می دهید، درک مطلب به شدت کاهش می یابد.

این برای هر مکانی در سایت شما که دارای متن سنگین است صدق می کند – پست های وبلاگ، توضیحات محصول، صفحات فرود. اطمینان حاصل کنید که تایپوگرافی شما دارای فاصله مناسب و خواندن آسان است (۱۴، ۱۲ جدید است!) تا مشتریان بتوانند به راحتی نسخه متقاعد کننده شما را مصرف کرده و هضم کنند.

طراحی وب سایت

۷. نشانه های جهت دار را وارد کنید
با توجه به نتایج حاصل از مطالعه با عنوان مناسب، «نگاه چشمی را نمی‌توان نادیده گرفت» (اما نه فلش‌ها را نمی‌توان)، ما به سادگی نمی‌توانیم در مقابل دنبال کردن خط دید هم از نگاه شخص دیگر یا هم یک فلش جهت‌دار مقاومت کنیم.

نتایج آزمایش زیر را در نظر بگیرید که از عکس یک نوزاد در کنار تعدادی کپی از بدن استفاده می کند:

متوجه خواهید شد که نگاه شما به طور طبیعی روی صورت کودک متمرکز می شود. در واقع، بر زمان مشاهده غالب است و به راحتی پربازدیدترین آیتم در صفحه است.

آزمایش بعدی از تصویری از نوزاد استفاده کرد که در جهت متن نگاه می کرد:

اکنون می‌توانیم ببینیم که چهره در ابتدا چشم را به خود جلب می‌کند، اما سپس توجه ما به جایی که کودک نگاه می‌کند معطوف می‌شود. اگر نمی‌توانید چهره انسان را در طراحی وب خود بگنجانید، به یاد داشته باشید که فلش‌های جهت‌دار و سایر نشانه‌های بصری نیز بسیار خوب کار می‌کنند!

۸. قدرت متقاعدکننده اثبات اجتماعی
خریداران بالقوه می خواهند بدانند که می توانند به شما اعتماد کنند.

برای متقاعد کردن آنها راهی بهتر از اثبات اجتماعی در قالب نظرات و نظرات مشتریان وجود ندارد. اما به یاد داشته باشید که اثبات اجتماعی فقط باید بعد از اینکه دلیل مناسب بودن محصول شما برای آنها را مطرح کردید، مورد استفاده قرار گیرد.

بستن صفحات فرود با نظرات یا قرار دادن گواهینامه در کنار دکمه «اکنون خرید» روش‌های ظریفی هستند که می‌توانید این عنصر متقاعدسازی قدرتمند را در جایی که بیشترین اهمیت را دارد، وارد کنید.

۹. گزینه های محدود برای افزایش تعامل
وقتی صحبت از انتخاب تولید در سایت شما می شود، عبارت “کمتر بیشتر است” در واقع درست به نظر می رسد!

شینا آیینگار، پروفسور دانشگاه کلمبیا، در مطالعه روشنگرانه وقتی انتخاب باعث بی انگیزگی می شود، با تنظیم دو نمایشگر مختلف مربا، تأثیر گزینه های محصول را در یک فروشگاه مواد غذایی مجلل آزمایش کرد.

اولین نمایشگر ۲۴ طعم را به نمایش گذاشت
نمایشگر دوم ۶ طعم را به نمایش گذاشت
در حالی که نمایشگر بزرگتر نظر مخاطبان بیشتری را به خود جلب می کرد، فقط ۳ درصد از مردم واقعاً چیزی خریدند … در مقایسه با ۳۰ درصد افرادی که چیزی از صفحه نمایش ۶ جم خریدند!

آینگار به این نتیجه رسید که گزینه‌های زیاد می‌تواند منجر به «فلج عمل» یا ندانستن اقدامات بعدی شود. نتیجه این است که در عوض هیچ چیز را انتخاب نکنید.

به عنوان تأیید یافته‌های این مطالعه، متوجه خواهید شد که در سایت‌هایی مانند آمازون، بخش «مشتریان نیز خریدند…» تنها هفت مورد را در یک زمان فهرست می‌کند (اگرچه اغلب به ۴۰ صفحه یا بیشتر پیمایش می‌کند!).

مراقب باشید (مخصوصاً اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیک هستید) در مورد بمباران سایت خود افراد با گزینه های بیش از حد در هر صفحه فردی. این می تواند مشتریان را در نهایت هیچ اقدامی انجام ندهد.

۱۰. مطمئن شوید که سایت شما سریع بارگیری می شود!
هیچ کس یک سایت کند را دوست ندارد … اما تأثیر سرعت سایت بر تجربه مشتریان شما (و متعاقباً فروش شما) بسیار شدید است.

برای از دست دادن خواب شبانه خود را آماده کنید: طبق گزارش Bing در O’Reilly Radar، کمتر از ۲ ثانیه افزایش تاخیر در پاسخگویی صفحه باعث کاهش رضایت کاربر تا ۳.۸ درصد و افزایش درآمد از دست رفته به ازای هر کاربر تا ۴.۳ درصد شد.

کاهش ۴.۳ درصدی درآمد چه می تواند برای کسب و کار شما بیاورد؟

با گنجاندن تنها عناصر ضروری در صفحه (همانطور که در بالا توضیح داده شد)، با استفاده از ذخیره سازی و پرداخت هزینه هاست پریمیوم، می توانید اطمینان حاصل کنید که بارگذاری صفحه باعث کاهش پتانسیل درآمد شما نمی شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا