امور زیربناییراه و ساختمان

راه ۷۰۰ روستا مسدود است/ ریزش بهمن خارج از محدوده آزادراه تهران- شمال باعث فوت یک کارگر شد

معاون سازمان راهداری از انسداد ۵ راه شریانی، ۲۶ راه فرعی و ۷۰۰ راه روستایی در سطح کشور خبر داد.


همچنین بخوانید

رضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت راه‌های کشور با توجه به شرایط جوی و بارش برف و باران در بسیاری از استان‌ها اظهار داشت: در حال حاضر ۵ محور اصلی و شریانی به دلیل آبگرفتگی و طغیان آب، مسدود هستند.  محور دلگان – زهکلوت در جنوب استان سیستان و بلوچستان، محور ریگان- ایرانشهر حدفاصل استان کرمان و سیستان و بلوچستان، محور رودبار- ایرانشهر در سیستان و بلوچستان، محور بندرلنگه – بندرعباس و همچنین محور خرم‌آباد – پل زال در حال حاضر از محورهای شریانی مسدود در سطح کشور هستند که باند برگشت محور خرم‌آباد- پل زال بازگشایی شده است. همچنین برای محور بندر لنگه – بندرعباس محوری جایگزین را اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: تمام محورهای شریانی در جنوب کشور و به دلیل آبگرفتگی و طغیان آب، مسدود هستند.

معاون راهداری سازمان حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ محور فرعی در کشور مسدود است، گفت: نیمی از این محورها در استان‌های جنوبی به دلیل آبگرفتگی مسدود شده‌اند و نیمی دیگر هم در استان‌های زنجان و کردستان به دلیل بارش سنگین برف مسدود هستند.

اکبری با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های روستایی در سطح کشور توضیح داد: در حال حاضر طبق آخرین اطلاعات، راه ۷۰۰ روستا مسدود است که از بین این تعداد راه ۲۰۰ روستا در مناطق جنوبی به دلیل بارندگی و طغیان آب، مسدود شده‌اند. همچنین ۵۰۰ روستای دیگر که راهشان بسته شده است، در استان‌های شمالی  و استان‌های اردبیل، زنجان، کردستان و آذربایجان غربی واقع هستند که امروز راه این ۵۰۰ روستا بازگشایی می‌شود.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: ‌البته باید توجه داشته باشیم یک سامانه بارشی هم فردا وارد کشور خواهد شد.

معاون سازمان راهداری درباره فیلم منتشر در فضای مجازی از ریزش بهمن در قطعه یک آزادراه تهران- شمال اظهار داشت: آزاد راه تهران- شمال تا روز گذشته به دلیل انسداد محور چالوس مسدود بود اما ریزش بهمن در مسیر آزادراه تهران- شمال رخ نداده، بلکه بهمن خارج از محدوده آزادراه ریزش داشته و بر روی کارگاه‌ پیمانکار این پروژه فرود آمده که متاسفانه منجر به فوت یکی از کارگران شد.   


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا