انرژی

گازهای همراه با نفت، برای سازندگی کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرند

استاندار خوزستان گفت: امیدواریم شاهد روزی باشیم که گازهایی که سوخته می شوند به بهترین شکل در جهت سازندگی کشور مورد بهره برداری قرار بگیرد و شاهد سوزاندن این گازها در خوزستان نباشیم.

همچنین بخوانید

صادق خلیلیان در آیین عملیات اجرایی طرح ۲ هزار هکتاری بیابان زدایی که امروز( ۲۹ دی ماه) در منطقه صنعتی کریت کمپ انجام شد، اظهار کرد: بحث آلاینده هایی که در استان خوزستان با آن مواجه هستیم، به صورت یک وظیفه بر همگان ایجاب می کند که به این موضوع بپردازند تا بتوانیم ضمن دوری از آلاینده ها با اقدامات مفید خود، هوای پاک را به ارمغان بیاوریم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی در خصوص بحث آلاینده ها و ایجاد آلودگی توسط آن ها و بحث مقابله با این قضیه، افزود: باید بتوانیم گازهایی که سوخته می شوند را مهار کرده و مورد بهره برداری قرار دهیم.

استاندار خوزستان گفت: حدود ۲ ماه گذشته، این کار را با افتتاح یکی از پروژه هایی که در پالایشگاه بید بلند قرار داشت انجام دادیم و یکی از شعله های این پالایشگاه خاموش شد و گاز آن برای بهره برداری و تولیدات مفید و تزریق به چاه های نفت مورد استفاده قرار گرفت.

خلیلیان ادامه داد: ان شالله این نهضت در استان خوزستان تداوم پیدا کند و شاهد روزی باشیم که گازهایی که سوخته می شوند به بهترین شکل در جهت سازندگی کشور مورد بهره برداری قرار بگیرد و شاهد سوزاندن این گازها در خوزستان نباشیم.

وی بیان کرد: باید اقداماتی برای مقابله با آلاینده های مختلفی که در استان وجود دارد انجام شود. بحث ریزگردها نیز وجود دارد که بخشی از آن منشا داخل استان دارد و بخشی دیگر نیز منشا خارج استانی دارد.

استاندار خوزستان گفت: آنچه که به ما مربوط می شود، مهار ریزگردها در داخل استان است که طبیعتا با اقداماتی که طی چند سال اخیر انجام شده و امسال نیز تداوم پیدا کرده است و در آینده هم توسعه پیدا خواهد کرد، باید بتوانیم این ریزگردها را مهار کرده و فضای زندگی مردم را بهبود ببخشیم.

خلیلیان خاطرنشان کرد: روز هوای پاک به عنوان گرامیداشت موضوعی است که در حقیقت حقوق عمومی ملت و حق عامه مردم است. این موضوع باید مورد توجه ویژه در نظام حکمرانی کشور قرار بگیرد تا به بهترین شکل ادا شود.

وی با اشاره به با گرامی داشتن روز هوای پاک در این منطقه که با اقدام عملی کاشت نهال و اقداماتی که باعث ایجاد پوشش گیاهی می شود همراه بوده است، افزود: انشالله بتوانیم این اقدامات را با هم افزایی دستگاه های مختلف و حق مسئولیت شرکت ها و دستگاه های مختلف گسترش دهیم.

استاندار خوزستان گفت: بحث محیط زیست و حفظ محیط در ابعاد مختلف، موضوعی مهم است و در قانون جمهوری اسلامی نیز به عنوان یک حق عمومی نوشته شده است. باید توسعه ای دنبال شود که محیط زیست را حفظ کند و در قالب توسعه ای پایدار، منابعی که به دست ما می رسد را باید ضمن بهره برداری از آن، به بهترین شکل به نسل بعد منتقل کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا