صنعت، معدن، تجارت

قیمت طلا به ثبات رسیده است/ تقاضای خرید در روز زن افزایش نیافت

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با بیان اینکه بازار در روز زن تکان خاصی نخورد، گفت: در حال حاضر قیمت ها در بازار طلا و جواهر و سکه به ثبات رسیده و احتمالا تنها بین ۲ تا ۵ درصد نوسان خواهد داشت.

نادر بذرافشان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در طول ۴ سال گذشته به دلیل افزایش قیمت‌ها در سطح جهانی و داخلی، پایین بودن قدرت خرید مردم، بالا بودن هزینه‌های تأمین مواد اولیه و هزینه ساخت و شیوع ویروس کرونا، صنعت طلا و جواهر دچار رکود بود و در این سال‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد کارگاه‌های تولیدی و توزیعی تعطیل شدند.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: با توجه به حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا و اعمال این مالیات بر سود و اجرت طلا از ۱۳ دی ماه سال جاری، انتظار داریم که طی هفته‌های پیش رو هم قیمت طلا ثبات پیدا کند و هم صنعت طلا و جواهر که سال‌ها دچار آسیب شده بود، رونق بگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت‌ها در بازار طلا و جواهر و سکه به ثبات رسیده است و در صورتی که خبر خاص سیاسی و اقتصادی منتشر نشود و بازار ارز هم کنترل شود، قیمت طلا تنها بین ۲ تا ۵ درصد نوسان خواهد داشت.

بذرافشان گفت: البته با توجه به نگرانی‌های مردم در مورد وضعیت قیمت‌ها و عدم اطمینان از ثبات قیمت‌ها، بازار طلا و جواهر طی یک ماه اخیر با رکود زیادی مواجه بوده است.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روز زن نیز تصریح کرد: بر خلاف سالهای گذشته، امسال تقاضای خاصی در بازار طلا به مناسبت روز زن نداشتیم و بازار تکان نخورد که این مساله می‌تواند ناشی از شرایط اقتصادی جامعه و پایین بودن قدرت خرید مردم باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا