کسب و کار

ابزار آنلاین | وب سایت وحید مجیدی

محاسبه سن دقیق و تاریخ تولد

در تعریف کلی، فاصله زمانی از زمان آغاز یک فرآیند تا امروز بعنوان سن فرآیند درنظر گرفته میشود. حال چنانچه آغاز فرآیند، تولد موجود زنده مثلا انسان باشد به این فاصله زمانی ، سن انسان گفته میشود. معمولاً سن افراد بصورت تقویمی و برحسب سال و ماه و روز سپری شده از زمان تولد آنها بیان میگردد. برای محاسبه سن و پاسخ به این پرسش که من چند سالمه یا چند سال از عمر من گذشته ، لازم است فاصله زمانی تاریخ تولد تا تاریخ امروز را براساس یک تقویم مشخص ( شمسی ، میلادی ، قمری و …) تعیین نماییم.

درصورتی که میخواهید با وارد کردن تاریخ تولد ، سن دقیق خودتون را متوجه بشید ، تنها کاری که نیاز هستش انجام بدید اینه که تاریخ تولد خودتون را توی کادر بالا وارد کنید و روی دکمه محاسبه کلیک کنید .

به شما میگوییم که در چه روزی از هفته بدنیا آمده اید و ماه تولد شما در کدام فصل بوده است.

همچنین بخوانید

به شما میگوییم چند روز دیگر تولد شماست البته شما هم متوانید این اطلاعات را ذخیره نمایید یا برای دوستانان هم بفرستید تا هم آنالیز تاریخ تولد شما را ببینند و شاید هم برای تولدتان سوپرایزی در نظر بگیرند!

به شما میگوییم که قلب شما در مجموع چقدر تپیده است و شما تا بحال چند بار نفس کشید اید.

به شما میگوییم که چند سال , چند ماه , چند هفته , چند روز , چند ساعت , چند دقیقه و حتی چند ثانیه از تولد شما گذشته است.

به شما میگوییم که حیوان سال و ماه شما چیست.

به شما میگوییم که عنصر ماه شما و عدد شانس ماه شما چیست.

همچنین شخصیت شناسی ماه تولد شما رو خواهیم گفت …

محاسبه سن به میلادی

ابزار بالا توانایی این موضوع را داره که زمانی که تاریخ تولد خودتون را داخلش وارد میکنید ، به شما خروجی میلادی را تحویل بدهد . برای این موضوع تنها کاری که نیاز هستش تا انجام بدید اینه که تاریخ تولد خودتون را در کادر بالا وارد کنید و روی دکمه محاسبه کلیک کنید . ابزار محاسبه را انجام میدهد و تاریخ را به صورت میلادی در اختیار شما قرار میدهد .

محاسبه سن قمری

در صورتی که مایل هستید تا سن خود را به صورت قمری مشاهده کنید تنها کاری که باید انجام دهید این هست که تاریخ تولد خود را در کادر ابزار بالا وارد کنید و روی دکمه محاسبه کلیک کنید . ابزار به صورت آنی تاریخ تولد شما را به صورت قمری و میلادی به شما تحویل میدهد.

————————————————————-

تحویل سال و عید نوروز

برای تعیین اولین روز سال جدید (اول فروردین هر سال) به این ترتیب عمل می‌شود:

اگر لحظه تحویل سال جدید قبل لحظه از ظهر باشد، همان روز اول فروردین یا نوروز است.

اگر لحظه تحویل سال جدید بعد لحظه از ظهر باشد، فردای آن روز اول فروردین یا نوروز است.

نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با یکم فروردین ماه، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است.

خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز هم مردم مناطق گوناگون فلات ایران، نوروز را جشن می‌گیرند. زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است که امروزه به آن برابری بهاری یا اکیونوس می‌گویند.

نوروز در ایران و افغانستان آغاز سال نو محسوب می‌شود و در برخی دیگر از کشورها یعنی تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، سوریه، گرجستان، جمهوری آذربایجان، آلبانی، چین، ترکیه، ترکمنستان، هند، پاکستان و ازبکستان تعطیل رسمی است[نیازمند منبع] و مردمان آن جشن عید را برپا می‌کنند.

سال کبیسه چیست

سال کییسه چیست؟جواب آن خیلی ساده است ، هر یک سال ۳۶۵ روز و ۶ ساعت است. یعنی این مدت طول می کشد تا زمین یک دور کامل به دور خورشید بچرخد.

در روزهای قدیم تر مردم به این ۶ ساعت اهمیتی نمی دادند و یک سال را همان ۳۶۵ روز محاسبه می کردند این کار سبب شد که کم کم زمان سال تحویل تغییر کند.

یعنی اگر برای ما ایرانیان اول فرودین که اولین روز فصل بهار است آغاز سال نو بود کم کم در طی صدها سال، شروع سال جدید جلو افتاد و به زمستان و بعد هم به تابستان رسید .

و مردم یادگرفتند که باید این ۶ ساعت را در تقویم خود محاسبه کنند.

برای همین هر ۴ سال که می گذرد این ۶ ساعتها را باهم جمع می کنند که یک شبانه روز کامل یعنی ۲۴ ساعت می شود.

برای همین ماه اسفند که در تقویم شمسی ۲۹ روز است هر ۴ سال یکبار ، یک روز به آن افزوده می شود و ۳۰ روز می گردد.

سالهایی که اسفند ۳۰ روز است یعنی تعداد روزهای سال بجای ۳۶۵ روز ، ۳۶۶ روز می شود . این سال را، سال کبیسه می گویند.

کبیسه به معنای بزرگ است یعنی سالی که تعداد روزهایش از بقیه سالها بیشتر است.

فایده سال کبیسه را همانطور که گفتیم این است که باعث می شود همیشه در یک موقع خاصی و مشخصی ، سال نو فرا برسد که برای ما ایرانیان اول فروردین است.

زمان نوروز

جشن نوروز با تحویل سال یا لحظهٔ برابری اعتدال بهاری آغاز می‌شود؛ لحظه‌ای که خورشید در سیر ظاهری خود در ابتدای برج حمل، از استوای زمین گذشته و به شمال آسمان میل می‌کند.

در گاه‌شماری هجری خورشیدی، لحظه تحویل سال، تعیین کننده نخستین روز (هرمز روز یا اورمزد روز) از ماه فروردین است. چنانچه آغاز سال، قبل از ظهر و در نیمه اول شبانه روز تحویل شود، همانروز نوروز است و در صورتیکه تحویل سال بعد از ظهر باشد، فردای آن روز، نوروز است. نوروز در تقویم میلادی در بیشتر سالها با ۲۱ و گاه ۲۰ و بندرت ۲۲ مارس مطابقت دارد.

در کشورهایی مانند ایران و افغانستان که گاه‌شماری هجری خورشیدی به کار برده می‌شود، نوروز، روز آغاز سال نو است. اما در کشورهای آسیای میانه و قفقاز، تقویم میلادی متداول است و نوروز به عنوان آغاز فصل بهار جشن گرفته می‌شود و روز آغاز سال محسوب نمی‌شود.

————————————————————-

حروف ابجد چیست؟

حروف ابجد از قدیم تا به حال خواص و کاربرد‌های فراوانی داشته است. از خواص و کاربرد حروف ابجد می‌توان به کاربرد‌هایی مثل طالع بینی، شماره گذاری، دعا نویسی که برخی به آن اعتقاد دارند و برخی دیگر اعتقاد ندارند، (محاسبه ابجد) اشاره کرد.

حتما تا به حال اسم حروف ابجد به گوشتان خرده و شنیده‌اید که حروف ابجد دارای خواص و کاربرد‌هایی است. حضرت محمد (ص) در رابطه با حروف ابجد فرمودند: تفسیر حروف ابجد را یاد بگیرید، چرا که همه شگفتی‌ها در آن است. پس اگر می‌خواهید با کاربرد‌ها و شگفتی‌های حروف ابجد آشنا شوید با ما همراه باشید.

حروف ابجد عبارتند از: حروف “الف، ب، ج، د، ه، و، ز، ح، ط، ی، ک، ل، م، ن، س، ع، ف، ص، ق، ر، ش، ت، ث، خ، ذ، ض، ظ، غ” که این حروف را با کلمات ابجد، هوز، حطى، کلمن، سعفص، قرشت، ثخذ و ضظغ معرفی می‌کنند. هرکدام از حروف ابجد اعدادی از ۱ تا ۱۰۰۰ را به خود اختصاص می‌دهد.

خواص و کاربرد‌ حروف ابجد

در قرن‌های گذشته از علم اعداد وحروف بسیار استفاده می‌کردند. به همین خاطر نگارش‌های به جا مانده از بابلیان و مصریان مثل حساب‌های نجومی و تقویمی، همه به حروف ابجدی است.

برخی از حاکمان قدیم معتقدند که هر کدام از این حروف دارای خواص و کمالاتی هستند و چنین گفته‌اند که حرف به منزله جسد است، و عدد به منزله روح. یعنی برای مثال بین دو کلمه‌ای که دارای عدد واحدی هستند، ارتباط خاصی می‌توان تصور کرد.

امروزه خواص و کاربرد حروف ابجد بیشتر به مسائلی مثل طالع بینی و برخی دیگر که در ادامه ذکر می‌شود،‌مربوط است. البته توجه کنید که برخی این حروف و اعداد را قبول داشته و به آن معتقدند، ولی برخی دیگر اعتقادی به حروف ابجد و خواص آن ندارند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا