ارتباطات و فناوري اطلاعاتکسب و کار

گذری بر سئو از تهران لرن

سئو ( SEO ) چیست؟

سئو یک کلمه پرکاربرد است که در دنیای امروز حتما یک بار اسمش رو شنیده اید. چرا که دانش سئو باعث شده است تا صدها میلیون نفر در سراسر دنیا کسب و کار خود را شروع و آن را رونق دهند. این کلمه انگلیسی مخفف عبارت Search English Optimization است و در حقیقت به مجموعه ای از عملیات پیوسته گفته می شود که هدف آن، بدست آوردن رتبه و امتیاز عالی یک سایت برای یک کلمه کلیدی مشخص در گوگل است.
زمانی که تمام دنیا متوجه اهمیت گوگل و رتبه بندی های آن شدند، این کلمه انگلیسی ساخته شد تا افراد بتوانند سایت خود را در رتبه های اول گوگل قرار دهند. سئو به کسب و کار های گوناگون کمک می کند تا با کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجو گوگل و افزایش ترافیک وب سایت، درآمد بیشتری کسب کرده و شناخته تر شوند. برای این کار نیز از تکنیک های مختلف در بخش های فنی سایت، عملیات خارج از سایت و همچنین در بخش تولید محتوا استفاده می کند. تمامی این فرایند سبب افزایش آمار بازدید سایت و فروش بیشتر خواهد شد.

عملیات سئو سایت

به گزارش تهران لرن وب سایت آموزش عملی سئو، سئو در ترجمه فارسی آن به معنی جست و جوی انگلیسی بهینه سازی شده است. به این معنی که موتور های جست و جوی گوگل به تمامی وب سایت ها رتبه داده و آن ها را بهینه سازی می کنند تا بدین ترتیب  وب سایت هایی را برای مردم نمایش دهند که مفیدتر و کارآمد تر اند. نحوه امتیاز دهی موتور های جست و جوی گوگل نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال زمانی که یک کاربر از سایتی که جست و جویش کرده است استفاده کرده و زمان بیشتری را در آن بگذراند، یک امتیاز مثبت برای آن سایت در نظر گرفته خواهد شد.
به طور کلی موتور های جست و جو وظیفه دارند تا برترین خدمات را به کاربران خود معرفی کرده و بهترین محتوا های تولید شده را در اختیار آن ها قرار دهند. از همین رو آن ها با توجه به کلمه کلیدی مورد نیاز کاربر، به بررسی سایت های مختلف پرداخته و بر حسب کیفیت محتوا و امتیاز سایت، آن را در رتبه بندی های مشخص شده خود به کاربر معرفی می کند. کلمات کلیدی همان کلماتی است که به عنوان موضوع اصلی و مورد نیاز کاربر توسط  او سرچ می شوند.

عملیات سئو سایت به سه روش مختلف امکان پذیر است:

۱. سئو کلاه سیاه ( عملیات خلافکارانه )
۲. سئو کلاه خاکستری ( عملیات سالم با کمی تخلف )
۳. سئو کلاه سفید ( عملیات کاملا سالم و قانونی )
همان طور که مشخص است روش کلاه سیاه غیر قانونی است و می تواند نتیجه بسیار سریع تری برای شما داشته باشد اما باید احتمال شناسایی توسط گوگل و جریمه شدن شما نیز در این روش بسیار زیاد است. روش کلاه خاکستری قانونی است و بعضا تخلفات کوچکی نیز جهت فریب دادن گوگل انجام می شود. روش کلاه سفید کاملا قانونی بوده و هیچگونه تخلفی در آن صورت نمی گیرد.

 

سه گام اصلی در عملیات سئو سایت ، تهران لرن

جدا از هر روش انتخابی، عملیات سئو سایت دارای سه گام اصلی می باشد. به این صورت که در ابتدا می بایست تمامی مشکلات فنی سایت رفع شده و سپس به رفع مشکلات داخلی و خارجی آن پرداخت. این سه گام اصلی می توانند به صورت همزمان و یا به ترتیب انجام شوند.
۱. سئو تکنیکال یا Technical SEO
۲. سئو داخلی یا On-Page SEO
۳. سئو خارجی یا Off-Page SEO

سئو تکنیکال یا Technical SEO

سئوی تکنیکال یا سئوی فنی به این معنی است که یک سایت از نظر فنی و تکنیکی بهبود پیدا کند تا بتواند رتبه بالاتری در موتور های جست و جو گوگل بدست آورد. در این مرحله می بایست به قابل فهم تر شدن محتوا های وب سایت توجه شده تا فرایند بررسی موتور جست و جو سریع تر و آسان تر شود. به طور کلی این نوع سئو هیچ گونه ارتباطی با محتوای تولید شده در وب سایت شما ندارد. هدف اصلی این روش بهینه سازی زیربنا و زیرساخت وب سایت می باشد.

 

سئو داخلی یا On-Page SEO

سئوی داخلی صفحات به بهینه سازی محتوای صفحات وب سایت برای موتور های جست و جو کمک کرده و کاربران نیز به آسانی می توانند به محتوای مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. در این روش توجه اصلی به محتوای مرتبط و با کیفیت بوده و عناوین و تصاویر نیز بهینه سازی خواهند شد. در حقیقت با کمک این روش وب سایت شما برای کاربران با ارزش و پرکاربرد خواهد شد و با افزایش ترافیک و بازدید سایت نیز رتبه شما در موتور های جست و جو ارتقا خواهد یافت.

سئو خارجی یا Off-Page SEO

سئوی خارج از صفحات به فعالیت هایی می پردازد تا رتبه صفحات وب سایت مد نظر با کمک خارج صفحات خارجی توسط موتور های جست و جو ارتقا یابند. هر چه یک سایت بک لینک های با ارزش تر و بیشتری داشته باشد، در مقایسه با سایتی که بک لینک های کم تری دارد، در رتبه بندی بالاتری قرار می گیرد.  توجه داشته باشید بک لینک سازی تنها روش بهینه سازی در این گام نمی باشد. از جمله دیگر مواردی که خارج از وب سایت شما انجام می گیرد و سبب افزایش اعتبار شما در نظر موتور های جست و جو می شود می توان به بازاریابی شبکه های اجتماعی و نام تجاری اشاره اشاره کرد.

 

تاثیر سئو در میزان فروش

پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت سبب شده است تا در دنیای امروز، کسب و کار های اینترنتی حرف اول را بزنند. هر کس بتواند بازار بهتری در فضای مجازی بدست آورد، فروش و اعتبار بیشتری داشته و می تواند اعتماد عده بیشماری از مشتریان را به خود جلب کند. دانش سئو نیز در همین امر به کار می رود و با روشی ارزان و به صرفه می تواند افراد را به درآمد های کلان برساند.
زمانی که سایت شما در رتبه اول گوگل قرار بگیرد، حجم بالایی از تقاضای مشتریان را از آن خود کرده اید و در حقیقت بازار را دست گرفته اید. به این ترتیب از بسیاری از رقیبان خود پیشی گرفته و میزان فروش خود را چند برابر کرده اید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا