صنعت، معدن، تجارتمعدن

آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین پایگاه امداد و نجات زغال سنگ در دهه فجر

مدیر مجتمع معادن زغالسنگ طبس از آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین پایگاه امداد و نجات معادن زغال سنگ کشور در این مجتمع طی دهه فجر خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، حمیدرضا عسکری با بیان این مطلب گفت: طرح احداث پایگاه امداد و نجات مجتمع معادن زغال سنگ طبس با هدف ارتقای شاخص های ایمنی این معدن به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و اعتبار حدود ۸۶۰ میلیارد ریال احداث می شود. این طرح اکنون در مرحله تجهیز کارگاه است و طی ۲۰ ماه به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: این پایگاه امداد و نجات شامل امکاناتی از قبیل پد فرود هلیکوپتر امداد، ساختمان درمانی مجهز به اتاق عمل، پارکینگ خودروها و انبار تجهیزات آتش نشانی و امدادی، فضای مانور و تمرین گروه امداد و نجات، فضای آموزشی و اداری و سالن ورزشی، ساختمان های تاسیساتی، خدمات رفاهی و آسایشگاه امدادگران و کارکنان و فضای سبز و محوطه سازی است.

برنامه احداث ۴ پایگاه امداد و نجات زغال سنگ

مدیر مجتمع معادن زغال سنگ طبس با اشاره به برنامه های پیش روی پایگاه امداد و نجات این مجتمع گفت: تامین تجهیزات ایمنی امداد و نجات و اورژانس، آموزش امدادگران و نیروهای ایمنی معادن و صنایع معدنی، انجام مانورهای آموزشی، انجام عملیات امداد و نجات در بروز حوادث، اقدامات اولیه پزشکی و انتقال اورژانسی مصدومان و حادثه دیدگان در پایگاه مذکور مدنظر است.

وی افزود: مجتمع معادن زغال سنگ طبس از سال ۹۷ اقدام به انجام مطالعات و پیگیری های لازم از ایمیدرو کرد و این موضوع به عقد تفاهم نامه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مبنی بر بازسازی، آماده سازی و احداث پایگاه های امداد نجات و تجهیز آن در ۴ حوزه زغالی بزرگ کشور شامل مناطق طبس، کرمان، البرز مرکزی و البرز شرقی منتهی شد.

منبع: روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا