کسب و کار

مراکز فروش درب آکوستیک و ضد صدا در تهران

در این سال ها درب های آکوستیک و عایق صدا بسیار مورد توجه قرار گرفتند. این درب ها هم در منازل و هم در ادارات و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از بهترین راه حل ها برای جلوگیری از ورود و خروج صدا از یک محل و ایجاد سکوت و آرامش در ساختمان ها می باشد. این درب ها باید طبق استانداردهایی خاص تولید شوند تا بتوانند دارای حداکثر عایق صوتی باشند. مراکز و فروشگاه های مختلفی اقدام به تولید و عرضه درب های ضد صدا می کنند و شما باید توجه نمایید که این محصولات را از مراکز معتبر تهیه نمایید این امر موجب می شود، تا بتوانید دربی باکیفیت را با قیمت مناسب تهیه نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مشخصات و ویژگی های درب های آکوستیک و ضد صدا آشنا نماییم و تعدای از مراکز معتبر پخش این محصولات را به شما معرفی کنیم.

درب آکوستیک ضد صدا

با درب آکوستیک آشنا شویم.

در ابتدا تعریفی از درب آکوستیک ارائه خواهیم داد. این درب ها به محصولاتی گفته می شود که اغلب دارای رویه چرم دوزی شده هستند و در داخل ساختار این درب ها از لایه هایی مانند پشم سنگ برای ایجاد عایق صوتی استفاده شده است. این درب ها را می توان برای نصب در بیمارستان ها، ادارات، سالن های کنفرانس، استودیوهای ضبط صدا و همچنین در منازل مورد استفاده قرار دهید. بخش زیادی از صدای ورودی به ساختمان ها از طریق درب ها منتقل می شوند، با نصب این محصولات می توانید تا حد زیادی از ورود صداهای مزاحم جلوگیری نمایید. درب آکوستیک از سری محصولات درب داخلی ساختمان به شمار می رود. باید بدانید این درب ها علاوه بر اینکه عایق صوتی هستند از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می کنند. برای مشاهده مدل های محصولات درب آکوستیک کلیک کنید.

همچنین بخوانید

کارکرد درب های ضد صدا چگونه است؟

انرژی صدا در هنگام عبور از اجسام بر حسب جنس و ضخامت آن جسم، کاهش می یابد. بهترین عایق مورد استفاده در درب های آکوستیک و ضد صدا پشم سنگ می باشد. همچنین با قرار دادن مقداری فاصله هوایی در بین ساختار درب این عایق بهتر و بیشتر عمل خواهد کرد. در درب ها برای ایجاد عایق صوتی بیشتر می توان از پشم سنگ به صورت چند لایه استفاده نمود. پشم سنگ سازگار با محیط زیست است و یکی از مهم ترین و قدیمی ترین متریال برای ایجاد عایق صوتی در درب ها به شمار می رود. به طور معمول استفاده از این عایق ها برای تولید یک درب آکوستیک ضد صدا پر هزینه می باشد و برای عده ای خرید درب آکوستیک صرفه اقتصادی ندارد. با استفاده از روش هایی که در ادامه بیان شد می توانید تا حدی درب خود را ضد صدا نمایید:

  • شکاف و درزهای موجود در درب را با استفاده از درزگیرهای ساده و یا درزگیرهای فایبرگلاس بپوشانید.
  • از پتوهای ضد صدای فایبرگلاس استفاده کنید. این محصولات را می توانید در پشت درب قرار دهید.
  • چهار چوب درب را تعویض نمایید و از محصولات باکیفیت و مناسب استفاده کنید.

درب آکوستیک چرم کوبی شده

انواع درب و کلاس انتقال صدای هر یک

 

STC یا کلاس انتقال صدا عددی برای مشخص نمودن میزان عایق صوتی در سطوح است. این رقم مشخص می کند هر درب به چه میزان دارای عایق صوتی می باشد. به طور مثل دربی که دارای کلاس صدای ۲۵ می باشد به طور کامل صدا از آن عبور کرده و قابل شنیدن است. کلاس ۳۰ مکالمات با صدای بلند قابل شنیدن هستند و صداهای کوتاه و آرام به سختی شنیده می شوند. کلاس صدای ۳۵ صداهای بلند از آن عبور می کنند ولی اصلا واضح نیستند به همین ترتیب می رسیم به کلاس ۵۵ که صداهای بلند مانند صدای آلات موسیقی، امکان عبور از آن را ندارند و شنیده نمی شوند. معمولا در این حد از آکوستیک برای استودیوهای ضبط موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولا درب های معمولی نصب شده در ساختمان ها دارای عایق صوتی نیستند. امروزه نوعی از درب های داخلی در بازار موجود می باشند که در ساخت آن ها از چوب های مهندسی شده استفاده شده، این درب ها در کلاس ۳۰ تا ۳۵  قرار دارند و تا حدودی از ورود صدا جلوگیری می کنند. بهترین کاربرد این درب ها استفاده به عنوان درب ضد صدا سرویس بهداشتی در منازل می باشد. بهترین متریال مورد استفاده برای ساخت درب آکوستیک، چوب می باشد.
قیمت درب آکوستیک به میزان عایق صوتی درب بستگی دارد. هرچه درجه عایق صوتی درب بالاتر باشد قیمت آن هم افزایش خواهد یافت.

ساختار درب های عایق صدا

درب هایی که به عنوان درب داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند معمولا دارای پوشش داخلی معمولی و روکش های ام دی اف یا اچ دی اف هستند. ضخامت این درب ها در حدود ۳ تا ۵ میلیمتر می باشد. این درب های معمولی نمی‌ توانند مانع ورود صداهای مزاحم به ساختمان شما شوند. شما می توانید با استفاده از پوشش های ساده این درب ها را به درب عایق صدا تبدیل کنید. این پوشش ها معمولا از جنس مینرال وول، فوم پلی اورتان، فوم الاستومری و پلی استایرن می باشد.  اما به یک مساله مهم توجه نمایید، درب آکوستیک موجود در فروشگاه ها که در همان ابتدای تولید با هدف ساخت درب ضد صدا طراحی و تولید شدند دارای کیفیت بسیار بالاتری نسبت به محصولاتی هستند که که شما بعد از نصب آن را به درب عایق صدا تبدیل می کنید.
از مرسوم ترین و محبوب ترین روش ها برای ایجاد درب های آکوستیک، استفاده از لمسه دوزی و یا لمسه کاری در درب ها می باشد. چرم دوزی در درب ها نه تنها  موجب زیبایی درب بلکه باعث افزایش عایق صوتی در این محصولات می شود. در روش چرم کوبی درب با استفاده از روکش های چرمی و یا مخملی و عایق های صوتی با چگالی مناسب که در ساختار درب قرار می گیرد، عایق شده و به یک درب با کیفیت و مناسب تبدیل می شود. درب آکوستیک دو لنگه یکی از محصولات پر فروش در این زمینه

می باشد.

خرید و قیمت درب عایق صدا

از کجا درب آکوستیک بخریم؟

انتخاب یک فروشگاه مناسب برای خرید درب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر شما به یک تولید کننده و مرکز فروش معتبر درب عایق صدا مراجعه بفرمایید می توانید این محصولات را با حداکثر کیفیت و مناسب ترین قیمت تهیه نمایید. از مراکز فروش و پخش درب آکوستیک در تهران می توان به راسان درب و راشا درب اشاره نمود. همچنین این فروشگاه ها امکان ارسال محصولات را به تمام شهرهای ایران فراهم نموده اند. برای خرید درب عایق صدا و آکوستیک با شماره تماس ۰۹۱۲۳۴۷۸۳۶۴ بگیرید.

آیا خرید درب عایق صدا توصیه می شود؟

اگر به دنبال آرامش هستید و یا در محلی نیاز دارید از ورود و خروج صدا جلوگیری کنید می توانید از این محصولات استفاده نمایید. همچنین اگر قیمت این درب ها برای شما به صرفه نیست می توانید درب های معمولی را به درب اکوستیک تبدیل نمایید که البته دارای کیفیت لازم نبود ولی می توان از مزایای آن بهره برد. میزان عایق صوتی بر روی قیمت درب های آکوستیک تاثیر می گذارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا