بانکبانک و بیمه

بانک پاسارگاد، حامی کم توانان پرتوان

از میان جمعیتِ بیش از هفت‌میلیاردنفری جهان، حدود ۱۵درصد با نوعی از معلولیت زندگی می‌کنند. این بخش از افراد جامعه به‌دلیل محدودیت‌های فیزیکی نمی‌توانند مانند سایر افراد براساس استعدادها و توانمندی‌های خود به‌راحتی در اجتماع نقش‌آفرینی کنند. از جمله فعالیت‌هایی که افراد کم توان برای حضور در آن‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند، فعالیت‌های ورزشی است. درصورتیکه این افراد با شرکت در فعالیت‌های ورزشی می‌توانند کیفیت زندگی خود را افزایش دهند و همچنین حضور بیشتر در جامعه باعث افزایش اعتماد‌به‌نفس و پررنگ شدن نقش آن‌ها خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به‌علاوه، از معضلات افراد کم توان ، مشکلات اسکلتی-عضلانی است که بر اثر شرایط فیزیکی و تحرک پایین به مرور زمان ایجاد می‌شود. معلولان درواقع با شرکت در فعالیت‌های ورزشی درصد مبتلا شدن به سایر بیماری‌های خود را کاهش می دهند. واضح است که ورزش کردن علاوه بر اثرات جسمانی مثبت، اثرات روانی بسیار مطلوبی را نیز دارا می باشد. درنتیجه توجه به ورزش معلولان برای بازگرداندن نشاط، سرزندگی و سلامت این عزیزان، اهمیت دوچندان دارد.

بانک پاسارگاد به‌منظور اعتلای سلامت جسمی و روانی جامعه و همچنین ارج نهادن به معلولین عزیز، حمایت از تیم ملی پارالمپیک ایران در المپیک توکیو را از مسئولیت های اجتماعی خود دانسته و از آن حمایت کرد.

همچنین بخوانید

در پارالمپیک توکیو۲۰۲۰ تیم اعزامی کشورمان با کسب دوازده مدال طلا، یازده نقره و یک برنز در مجموع موفق به کسب ۲۴ مدال شد و بهترین نتیجه در تاریخ برگزاری بازی‌های پارالمپیک را برای کشورمان ثبت کرد. در این راستا بانک پاسارگاد در تداوم نگاه مسئولانه به ورزش و ورزشکاران کشورمان، با اهدای جوایز به کلیه مدال‌آوران و کادر فنی اعزامی، ضمن تقدیر از افتخارآفرینان کشورمان باعث دلگرمی این گروه از ورزشکاران عزیزمان گردید.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا