بانکبانک و بیمه

بانک پاسارگاد در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایران باز هم درخشید

بانک پاسارگاد در بیست‌وچهارمین دوره رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI100) که هرساله از سوی سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود موفق به کسب رتبه برتر در شاخص‌های ارزش افزوده و میزان دارایی‌ها شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، مراسم معرفی شرکت‌های برتر ایران در روز دوشنبه مورخ ۴بهمن۱۴۰۰ در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد. در این رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی شرکت‌ها را بر اساس ۳۳ شاخص کمّی ارزیابی کرده و با توجه به نتایج به دست آمده، ضمن معرفی ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی، از این شرکت‌ها در ۱۰ گروه صنعتی تجلیل به عمل ‌آورد.

براساس این خبر، بانک پاسارگاد ضمن کسب رتبه ۶ در شاخص میزان دارایی‌ها و رتبه ۸ در شاخص ارزش افزوده، موفق به کسب رتبه کلی ۱۲ در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران شد.

گفتنی است، سازمان ‌مدیریت صنعتی از سال ۱۳۷۷ به رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران پرداخته است و هرساله با فراهم نمودن آمار و اطلاعات شفاف و مفید در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور تلاش می‌کند، فضای روشن‌تری از کسب‌وکار اقتصادی کشور را ارائه دهد.

فهرست رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران هم‌چنین به مدیران بنگاه‌های اقتصادی، سیاست‌گذاران و پژوهشگران، یاری می‎‌رساند تا شناخت و درک دقیق‌تری از مقیاس، ساختار مالی و اقتصادی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور به دست آورند.

لازم به ذکراست، ارزیابی شرکت‌های برتر ایران بر اساس شاخص‌هایی چون «اندازه و میزان رشد شرکت»، «سودآوری و عملکرد»، «بهره‌وری کل»، «میزان صادرات»، «میزان نقدینگی»، «وضعیت شاخص‌های بدهی» و «شاخص‌های بازار» انجام شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا