اقتصاد کلان

سرنوشت شورای عالی بورس تغییر می کند؟

یک فعال بازار سرمایه از برگزاری جلسه برای تصمیم گیری درمورد تغییر اعضای شورای عالی بورس خبر داد.

همچنین بخوانید

فردین آقابزرگی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به جلسه پنجشنبه هفته قبل در کارگروه بازار سرمایه مجلس که مربوط به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: در این جلسه قرار شد پیشنهاد فعالان بازار سرمایه درمورد قانون بازار اوراق بهادار که از طریق کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه گذاری ارائه شده بود، بررسی شود  و جلسه روز سه شنبه، نخستین نشستی بود که در این راستا برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون قبلی که مربوط به سال ۱۳۸۴ است، شورای عالی بورس که بالاترین مقام سیاست گذار در حوزه بازار سرمایه است، بدنه دولتی دارد، اظهار کرد: پیشنهاد تشکل های خود انتظام این است که افرادی مستقل با محوریت بخش خصوصی متشکل از کانون کارگزاران، کانون نهادهای سرمایه گذاری، کانون سبدگردانان، کانون سهام داران حقیقی و سهام عدالت در این شورا به عنوان بالاترین رتبه سیاست گذار در بازار سرمایه حاضر باشند.

این فعال بازار سرمایه ادامه داد: درواقع پیشنهاد اصلاح ترکیب اعضای شورای عالی بورس مطرح شده است. البته تعداد اعضا همان ۱۱ نفر باقی می ماند و پیشنهاد شده است که حداقل پنج نماینده بخش خصوصی هم در این شورا حضور داشته باشند. همچنین مسائلی که شورا به آن ورود پیدا می کند، همانطور که در بند ۲ و ۱۶ قانون بازار اوراق بهادار مصوب سال ۱۳۸۴ پیش بینی شده بود، تصمیماتی باشد که در سود و زیان شرکتهای بورسی، ناشرین و شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس تاثیرگذار است.

آقابزرگی با بیان اینکه این پیشنهادات باید از سوی مجلس مصوب شود، ابراز کرد: هرچند این موضوع بعید به نظر می رسد اما احتمالا در این راستا جلسات متعددی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا