کسب و کار

معرفی جعبه آتش نشانی مزینانی

جعبه های آتش نشانی که نام دیگر آن  فایر باکس نام دارد و همانطور که از نامش پیداست یکی از سیستم های اطفای حریق است که حاوی شیلنگ های اطفاء حریق و کپسول های ضد حریق می باشد. این جعبه ها پس از کپسول آتش نشانی دستی، جزو اولین تجهیزات اطفای حریق در مراحل اولیه تشخیص حریق است که باید در ساختمان خود داشته باشید. کار اصلی این جعبه تمیز کردن جو محیط از دود و گرما، تسریع در اطفاء حریق و جلوگیری از تاخیر شعله است ما در این مقاله تصمیم داریم برخی از آن ها را به شما معرفی کنیم.
اولین چیزی که باید بدانیم این است که این جعبه ها دو نوع مختلف دارد. نوع اول: جعبه های آتش نشانی توکار و نوع دوم جعبه های آتش نشانی روکار که نسبت به نیاز ساختمان با محل کار خود می توانید انتخاب کنید اما بیاید در ادامه به بررسی برخی از این جعبه های آتش نشانی مزینانی بپردازیم.

جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی استیل

استیل به دلیل مقاومتی که دارد می تواند در برابر رطوبت مقاوم تر نسبت به فولاد عمل کند به همین دلیل اگر مکانی دارید که از رطوبت بالایی برخوردار است حتما پیشنهاد می کنیم از این نوع جعبه آتش نشانی استفاده کنید. این نوع جعبه به دلیل فروش بالایی که دارد اکثر شرکت های تجهیزات ایمنی و آتش نشانی آن را تولید می کنند. الیته باید بگویم که علاوه بر رطوبت باید معیار های دیگری را هم برای انتخاب جعبه در نظر بگیریم.

همچنین بخوانید

جعبه آتش نشانی نورتاب

اگر جعبه ای می خواهید برای مکانی تاریک مثل قسمت های تاسیساتی ساختمان خریداری کنید باید بگویم این نوع جعبه بهترین گزینه است زیرا قابلیتی که این جعبه دارد این است که در تاریکی نوری را از خود بازتاب می دهد البته به دلیل رنگ این جعبه که photo luminescence نام دارد. پس این جعبه بهترین گزینه برای قسمت های تاسیساتی ساختمان، انبار و حتی پارکینگ های منفی ساختمان ها است.

جعبه آتش نشانی درب کرکره ای

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در ساختمان هایی با راه رو های تنگ زندگی می کنید یا جعبه آتش نشایی نیاز دارید ولی جایی که می خواهید بزارید نمی توانید بعد در آن را باز کنید جعبه های آتش نشانی درب کرکره ای بهترین گزینه است.

جعبه آتش نشانی برای کپسول

شاید دیده باشید که در برخی از ساختمان ها یا ادارات کپسول های آتش نشانی را بر روی دیوار نزدیک به درب خروجی نصب کرده اند اما کار ایمنی تر این است که این کپسول ها را هم درون جعبه های آتش نشانی بگذارید. البته این نوع جعبه زیاد تفاوت چندانی با جعبه های آتش نشانی تک کابین و دو کابین ندارد و البته بگویم که می توانید کپسول ها را داخل این دو نوع جعبه هم بزارید.

جعبه آتش نشانی یک کابین

همانطور که از اسم این جعبه مشخص است این جعبه یک کابین دارد به همین دلیل شما فقط می توانید یک ابزار اطفا حریق درون آن بگذارید یا شیلنگ یا کپسول این گزینه مناسب برای فروشگاه کوچک و انباری ها است.

جعبه آتش نشانی دو کابین

این جعبه ها دارای دو قسمت مختلف هستند که اگر فضای کافی دارید این گزینه میتونه بهترین باشه زیرا می توانید از نظم خوبی برخوردار شوید و یک قیمت را برای کپسول های آتش نشانی و یکی را برای شیلنگ بگذارید. اکثرا از این نوع جعبه برای پارکینگ های ساختمانی، پارکینگ های طبقاتی و پاساژ های بزرگ استفاده می کنند.

جعبه آتش نشانی دکوراتیو

اگر شما هم دوست دارید یکی از این جعبه ها را در محل زندگی تان یا هتل خود داشته باشید این گزینه بهترین و جذاب ترین است زیرا از آن قسمتی که جعبه های آتش نشانی بسیار زشت و رنگ قرمزی که تو چشم می زند دارد و نمی خواهید از آن در هتل خود یا خانه خود استفاده کنید که زیبایی محل خود را از بین ببرید می توانید از جعبه های آتش نشانی دکوراتیو استفاده کنید که به درخواست مردم توسط شرکت های تولید جعبه آتش نشانی درست می شود.
درضمن باید بگویم که اگر مدیر یک هتل یا یک رستوران بزرگ یا بین المللی هستید می توانید  با رنگ مورد نظر خودتان این جعبه را سفارش دهید و حتی لوگوی خود را روی در آن بگوید حک کنند.

جعبه آتش نشانی فایبر گلاس

از جعبه های آتش نشانی فایبر گلاس در ساحل و شرکت های نفت و گاز استفاده می شود بزارید اینجوری بگویم حرارت بالا باعث از بین بردن جعبه می شود و وقتی جعبه از بین برود پس وسایل های داخل آن هم از بین می روند و درنتیجه هیچ کاربردی برایتان جعبه های آتش نشانی نخواهند داشت اما نگران نباید فایبرگلاس می تواند در برابر حرارت های بالا مقاومت نشان دهد به همین دلیل اگر برای محلی با حرارت بالا می خواهید جعبه آتش نشانی تهیه کنید حتما از جعبه آش نشانی فایبر گلاس استفاده کنید.

نکته های که باید موقع نصب جعبه آتش نشانی باید انجام دهیم.

و در آخر باید خواطر نشان کنم یک سری نکته ها را موقعه نصب باید حتما انجام دهید مثل:

  •  نصب جعبه آتش نشانی باید حداقل ۱۳۰ سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشد.
  •  سعی کنید جعبه های آتش نشانی را بقل یکدیگر نصب نکنید تا در هنگام آتش سوزی به مشکل بر نخورید.
  •  حتما تا آن جایی که امکانش برایتان وجود دارد سعی کنید جعبه های آتش نشانی را نزدیک درب ورودی نصب کنید.
  • جعبه های آتش نشانی را نزدیک به وسایلی که ممکن است موقعه آتش سوزی باعث بیشتر شدن آتش بشوند نزارید.

نتیجه گیری

خب حالا که با انواع جعبه های آتش نشانی که آشنا شدیم به شما پیشنهاد میکنم حتما این وسیله امنیتی را خریداری کنید تا در برابر خطرات حریق و مشکلاتی که به وجود می آید پیشگیری کنیم تا خدایی نکرده اتفاق بدی پیش نیاید اما قبل از خرید حتما با یک کارشناس مربوطه مشورت کنید تا مناسب با مقیاس و نیاز شما بهتون یک جعبه آتش نشانی مناسب با قیمت مطلوب پیشنهاد کند اما چیزی که مشخص است این است که جعبه های آتش نشانی یکی از مهم ترین وسایلی است که باید در ساختمان ها، مترو ها، پارکینگ و انباری ها نصب شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا