امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

قلع و قمع ۷۸۶ واحد احداثی در اراضی کشاورزی اردبیل

اردبیل-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سه سال اخیر ۷۸۶ بنای احداثی غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان اردبیل قلع و قمع شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، خلیل نیکشاد صبح شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه امور اراضی استان در سال‌های اخیر اقداماتی را در حفظ و صیانت از اراضی درجه یک و دو کشاورزی داشته است، اظهار کرد: از ۴۳۵ هزار هکتار تداخلات امور اراضی در سه سال اخیر بیش از ۴۷ هزار هکتار اراضی ملی آزادسازی شده است.

همچنین بخوانید

وی خاطرنشان کرد: در حوزه حدنگاری و کاداستر ۲۲۵ هزار هکتار پیمان سپاری انجام شده و کار به سرعت در حال انجام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: ما در استان اردبیل بیشترین کاربری ملی و اراضی کشاورزی را در سطح کشور داریم که ۵۱.۵ درصد سطح اراضی استان قابلیت کشت با کاربری ملی را دارد.

نیکشاد مزایای سنددار شدن اراضی کشاورزی را برای سهولت کار بهره برداران در دریافت تسهیلات و افزایش توان تولید یادآور شد و بیان کرد: در بخش کشاورزی مقدار، زمان و کیفیت تولید به همراه الگوی کشت و در نظر گرفتن سلایق و نیازهای بازار بسیار بااهمیت است.

وی اجرایی شدن کشاورزی سفارشی و قراردادی را با تاکید وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد و افزود: سعی بر این است تا تمام اراضی کشاورزی استان اردبیل دارای سند تک برگی شوند تا در این راستا الگوی کشت، ترکیب کشت، جریان سازی و مدیریت بازار و نگاه شبکه ای اعمال شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برگزاری جلسات منظم رفع تداخلات اراضی کشاورزی را یادآور شد و تصریح کرد: علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌ها نیز این جلسات برگزار و رفع تداخلات با اولویت انجام می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا